١٣٩٨/٠٧/١٣ ٢:٥٨ ب ظ
کد خبر : ٧١٦١٩
دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق به "سهام انرژی" خبر داد:
دولت مرکزی عراق، متقاضی خرید یک میلیون تن فرآورده نفتی ایران
حسینی گفت: خرید یک میلیون تن فرآورده نفتی ایران ( بنزین و گازوئیل) خارج از تندرtender (در بورس) موضوعی است که دولت مرکزی عراق علاقمندی نشان داده است تا با یک شرکت ایرانی طی قراردادی مبادلات آن را انجام دهد.
به گزارش سهام انرژی، حمید حسینی دبیر اتاق بازرگانی ایران وعراق و سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار سهام انرژی گفت: فراورده نفتی ایران به ویژه بنزین و گازوئیل به دلیل استانداردهای تولید، از جمله فراورده های مورد نیاز کشورهای منطقه بویژه عراق بوده که اخیرا دولت مرکزی پیام داده که متقاضی خرید فراورده نفتی از ایران است.
وی ادامه داد: زمینه خرید فراورده های تولیدی ایران از طریق عراق فراهم شده است زیرا ما به عنوان صادرکننده فراورده نفتی، نهایتا از طریق اقلیم کردستان عراق بودیم ولی به دلیل کیفیت بنزین ایران این محصول از سوی دولت مرکزی عراق مورد توجه قرار گرفته است و طی پیامی به شرکت ملی نفت ایران خواسته است شرکتی را در ایران معرفی کند تا به صورت خارج از تندر قرارداد خرید فراورده نفتی ایران را انجام دهد.
به گفته وی بنزین در عراق لیتری 4450 دیناراست.
وی در زمینه فروش بنزین ایران از طریق بورس انرژی گفت: بنزین ایران از طریق بورس انرژی در عراق به خوبی به فروش می رسد و در مجموع دو فراورده بنزین و گازوئیل ایران در عراق مشتری خوبی دارند و تاکنون تونسته اند به خوبی به فروش برسند.
گفتنی است که اخیرا بورس انرژی ایران توانست بنزین تولیدی کشور را به افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان و سایر کشور‌های همسایه صادر کند که بر اساس آمار به دست آمده از روابط عمومی بورس انرژی ایران، تا امروز( 13 مهر 98) این حجم معامله بنزین256 هزار تن به ارزش ریالی 17,432,411,936,738 بوده است.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :