١٣٩٨/٠٧/١٥ ١٢:٤٤ ب ظ
کد خبر : ٧١٦٢٤
معاون وزیر نیرو در حوزه آب و فاضلاب به "سهام انرژی" گفت:
اتمام ساخت 17 سد در کشور تا پایان کاردولت دوازدهم
خامسی گفت: در صورتی که اعتبارات لازم برای حوزه سدسازی تامین شود می توانیم تا پایان کار دولت دوازدهم ساخت 17 سد در کشور را به اتمام برسانیم.
قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در حوزه آب وفاضلاب کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سهام انرژی گفت: در صورت ارائه اعتبار می توانیم تا پایان کار این دولت، ساخت  17 سد را به اتمام برسانیم و همچنین 18 سد را هم آبگیری کنیم.
وی درزمینه طرح های این حوزه معاونت تا پایان کار دولت دوازدهم گفت: در زمینه آبرسانی و ساخت تصفیه خونه ها نیز می توانیم نزدیک به 10 هزار نفر در روستا را آبرسانی کنیم. 100 تصفیه خونه فاضلاب بسازیم و حدود 60 تصفیه خونه آب را به اتمام برسانیم.

اختصاص تسهیلات به بخش خصوصی حوزه آب
خامسی در این گفتگو کوتاه با "سهام انرژی" نیز در زمینه ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب گفت: با توجه به تبصره بودجه امسال، حدود 2 هزار میلیارد تومان می توانیم وام بدون بهره برای تاسیسات آب و فاضلاب به بخش خصوصی ارائه دهیم که این موضوع با عاملیت چند بانک صورت می گیرد و زمینه مناسبی برای اشتغال زایی خواهد بود.
به گفته وی 50 درصد این وام از صندوق توسعه ملی و 50 درصد دیگر از بانک ها به بخش خصوصی اختصاص می یابد.
وی در زمینه مراحل اجرایی اعطای این وام گفت: در حال حاضر طرح آن به مرحله اجرایی رسیده است و منتظر نتیجه بانک عامل هستیم تا ارائه تسهیلات به بخش خصوصی را عملیاتی کنیم.
این مقام ارشد، در پاسخ به سوال ما که چه تسهیلات و خدمات دیگری برای تقویت بخش خصوصی در حال اجرا دارید؟ گفت: حدودا 9 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه با بخش خصوصی در بخش آب وفاضلاب در دست انجام داریم که البته اینها به صورت قراردادهای BOT و یا سرمایه گذاری دراز مدت تعریف شده اند.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :