١٣٩٨/٠٨/٠١ ١١:٢١ ق ظ
کد خبر : ٧١٦٤٨
مدیرعامل شرکت برق حرارتی وزارت نیروبه خبرنگار"سهام انرژی" گفت:
سرسختانه، افزایش تعرفه برق را دنبال می کنیم
طرز طلب گفت: ما به شدت موافق افزایش تعرفه برق هستیم و مصرانه این موضوع را دنبال می کنیم.
محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در گفتگو با خبرنگار سهام انرژی، قیمت برق را بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: ما در کنار بخش خصوصی و شاید بیشتر از آن ها موافق افزایش قیمت در بازار برق هستیم و سرسختانه موافقیم این قیمت باید چندین برابر افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: ما به عنوان نیروگاه های برق حرارتی در سال نزدیک به 140 میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق می کنیم و با این قیمت ها نمی توانیم به تعهداتمان عمل کنیم و این تعهدات بسیار زیاد است، لذا باید قیمت برق افزایش یابد.
وی در زمینه زمان این افزایش تعرفه و پیگیرهای برق حرارتی گفت: احتمالا در این روزها قیمت برق در حال بررسی است تا افزایش پیدا کند.
وی در زمینه قیمت برق در بورس انرژی نیز گفت: به تبع اگر قیمت برق افزایش یابد بورس نیز تابع بازار است و قیمت در بورس نیز افزایش خواهد یافت.

نیروگاه های فرسوده پیگیری می شود
طرز طلب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی در پاسخ به سوال سهام انرژی که پیگیری بهبود نیروگاه های فرسوده به کجا رسیده است؟ گفت: یکی از اقداماتی که امسال انجام دادیم بهبود در عملکرد یک نیروگاه قدیمی در تهران بود که توانستیم یک واحد جدید گازی دراین نیروگاه نصب کنیم ودر حال انجام مناقصه هستیم تا واحدهای جدید دیگری با راندمان بالا بتوانیم در این نیروگاه ایجاد کنیم.
وی در ادامه در زمینه اصلاح نیروگاه ری گفت: برای نیروگاه ری منتظریم تا از طریق تامین منابع مالی تهاتر نفت در برابر اجرای پروژه را دنبال کنیم که هنوز سازوکار آن به ما ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: در این زمنیه قرارداد آن را آماده کردیم، طرف مقابل هم آمادگی کامل دارد و منتظر ابلاغ سازوکار آن هستیم تا از لحاظ شکلی موضوع را پیش ببریم اما تاکنون به نتایج درستی نرسیدیم. اما تمرکز ما روی اصلاح و بهبود نیروگاه ری هست تا با روش های دیگری بتوانیم اجرای پروژه را پیش ببریم.
   
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :