١٣٩٨/٠٩/٢٠ ٣:٢٨ ب ظ
کد خبر : ٧١٧١٧
افتتاح اولین نیروگاه کلاس F نیروگاهی در بهمن ماه امسال
مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی از افتتاح اولین نیروگاه کلاس F در بهمن ماه خبر داد و گفت: این نیروگاه اولین نیروگاه با تکنولوژی کلاس F است که دو توربین آن در نیروگاه هنگام بندرعباس نصب شده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی سهام انرژی به بندرعباس، علیرضا نصراللهی در نشست خبری در بندرعباس با اشاره به اینکه اولین نیروگاه کلاس F در بندرعباس بهمن ماه افتتاح می‌شود، گفت: 5 هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور احداث خواهد شد که قرارداد آن با گروه مپنا به امضا رسیده است
وی با تأکید بر اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید راندمان نیروگاه‌های حرارتی به 40 درصد برسد تأکید کرد: در حال حاضر راندمان نیروگاه‌ها اندکی پایین‌تر از این است اما قطعاً با احداث نیروگاه‌های کلاس F که قرار است در 8 ساخت‌گاه کشور نصب شود راندمان نیروگاه‌ها افزایش می‌یابد.
مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی  با تأکید بر اینکه توربین‌های کلاس F پیشرفته‌ترین توربین‌های تجاری‌سازی شده در جهان هستند گفت: نیروگاه هنگام بندرعباس اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F بخش دولتی است که راندمان آن 58 درصد خواهد بود.
نصراللهی گفت: برای احداث 5 هزار مگاوات نیروگاه کلاس F بندرعباس 8 ساختگاه در نظر گرفته شده که 4 ساخت‌گاه بندرعباس، اندیمشک، سهند بناب و رامین اهواز در اولویت این برنامه قرار دارند و اقدامات اجرای آنها در حال انجام است
به گفته وی، ساخت‌گاه‌های لرستان، اصفهان، تهران و بوئین‌زهرا 4 ساخت‌گاه دیگر هستند که قرار است در اولویت‌های بعدی نیروگاه کلاس F در آنها نصب شود.
نصراللهی افزود: ارزش کل قرارداد برای احداث 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F حدود 2.2 میلیارد یورو است که 500 میلیون یورو به نیروگاه هنگام بندرعباس اختصاص دارد.
مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی نیروگاه کلاس F بندرعباس 906 مگاوات است و این نیروگاه مراحل پایانی آماده‌سازی خود را طی می‌کند و به زودی در قالب کمپین الف، ب، ایران، آبادانی به بهره‌برداری خواهد رسید.
ظرفیت نیروگاهی هرمزگان به 6909 مگاوات خواهد رسید
در ادامه این بازدید رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس گفت: ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی استان هرمزگان 3250 مگاوات است که پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت تا پایان امسال به 3557 مگاوات و تا 1404 به 6909 مگاوات افزایش یابد.
وی افزود: استان هرمزگان 70 هزار کیلومتر وسعت و 500 هزار نفر جمعیت دارد و نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F هنگام و نیروگاه حرارتی سیریک هرمزگان برای تامین برق سواحل مکران از جمله پروژه‌های بخش دولتی و نیروگاه‌های غدیر و پاسارگاد قشم از جمله نیروگاه‌های بخش خصوصی برای تامین برق استان است.
وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تامین برق پایدار گفت: در حال حاضر وضعیت نیروگاه‌های حرارتی استان هرمزگان 3250 مگاوات است که با به مدار آمدن نیروگاه‌های کلاس F هنگام تا پایان سال جاری این ظرفیت به 3557 مگاوات خواهد رسید و تا افق 1404 این ظرفیت به 6909 مگاوات افزایش خواهد یافت.
آخرین وضعیت نیروگاه سیریک
در ادامه این بازدید حسین سلیمی نیز به آخرین وضعیت نیروگاه سیریک هرمزگان اشاره کرد و گفت: این نیروگاه قرار است با فاینانس یک میلیارد و 200 میلیون یورویی روسیه احداث شود مذاکرات بین طرف روس و شرکت ایرانی انجام شده و ال سی پروژه باز شده است.
وی افزود: مدیر شرکت روسی‌ تکنوپروم اکسپورت هفته آینده به تهران خواهد آمد و مذاکراتی برای آغاز احداث نیروگاه سیریک انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: 199 هکتار زمین برای احداث این نیروگاه اختصاص یافته و کانکس‌های اولیه تحویل پیمانکاران روس شده است.
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :