١٣٩٨/٠٩/٢٤ ٥:٥٧ ب ظ
کد خبر : ٧١٧٢٢
مدیرعامل شرکت اروندان گفت:
طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی، شهریورسال 99
پورهنگ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی در حال تکمیل بوده و قرار است حفاری دیگر چاه های توسعه ای این میدان تا شهریور ۹۹ به پایان رسیده و از شرکت متن به شرکت اروندان واگذار شود.
به گزارش خبرنگاراعزامی سهام انرژی به اهواز، جهانگیر پورهنگ در نشست خبری که در سومین روز از یازدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت اهواز برگزار شد، از افزایش ۲۵۰ هزار بشکه ای ظرفیت تولید نفت منطقه غرب کارون در ۶ سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان افزایش توان تولید از میدان های مشترک یادآوران، یاران جنوبی و آزادگان شمالی و جنوبی حاصل شده است
وی دستیابی به رکورد تولید ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز از سوی این شرکت را یادآور شد و افزود: افزایش تولید از میدان های مشترک اولویت اول شرکت نفت و گاز اروندان است.
پورهنگ در ادامه با اشاره به روند تحویل طرح های توسعه ای میدان های غرب کارون از شرکت متن به شرکت اروندان گفت: در ادامه واگذاری بخش هایی از طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی، تلمبه خانه های غرب کارون نیز تا اواسط دیماه تحویل شرکت نفت و گاز اروندان خواهد شد.
وی از تکمیل و واگذاری ایستگاه های برق و شبکه خطوط برق از سوی شرکت متن خبر داد و گفت: در ادامه واگذاری میدان آزادگان جنوبی، پیش بینی می شود تا حفاری دیگر چاه های توسعه ای این میدان تا شهریور ۹۹ به پایان رسیده و به شرکت اروندان واگذار شود.
وی به برنامه این شرکت در جمع آوری گازهای همراه منطقه غرب کارون اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های مهم تعریف شده در این رابطه مربوط به طرح NGL۳۲۰۰ است که با اتمام آن میزان گازسوزی در منطقه غرب کارون به صفر می رسد
وی در ادامه از انعقاد قراردادی با هدف جمع آوری ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه با یک شرکت ایرانی خبر داد و گفت: با اجرای این قرارداد، بخش قابل توجهی از گازهای همراه نفت جمع آوری می شود.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه ضمن تاکید بر اینکه کارخانه های تولیدی در حیطه فعالیت این شرکت نسبتا جوان هستند، گفت: قطعات صنعتی زیادی در نوبت بومی سازی قرار دارند.
وی افزود: ساخت بیشتر این قطعات بسیار پیچیده بوده و عمدتا به روش مهندسی معکوس انجام می شود.
وی از بومی سازی تعداد قابل توجهی از تجهیزات صنعت نفت شامل الکتروموتورها، قطعات پمپ و ... خبر داد.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان با اعلام اینکه این شرکت در زمینه انجام مسئولیت های اجتماعی پیشقدم است، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ پروژه از سوی مدیریت عمران توسعه نفت در مناطق شادگان و دشت آزادگان در حال انجام است.
به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با تکمیل طرح NGL۳۲۰۰ گازسوزی در غرب کارون به صفر می رسد




 
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :