١٣٩٨/٠٩/٢٥ ٣:٠٢ ب ظ
کد خبر : ٧١٧٢٣
مديرعامل بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان در اهواز گفت:
توليد 5.7 درصدي نفت مسجد سليمان
در 6 ماهه سال 98 توليد نفت مسجد سليمان 5.7 درصد فراتر از توان توليد صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار اعزامي به اهواز، قباد ناصري مديرعامل بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان در حاشيه نمايشگاه صنعت نفت اهواز گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان وظیفه ذاتی اش تولید نفت و گاز از ۲۲ میدان نفتی و گازی تحت مدیریتش است . در ۹ ماه گذشته از سال ۱۳۹۸ و علیرغم تمامی تنگناها ، کاستی ها و مشکلاتی که در حوزه ی عملیاتی وجود دارد این شرکت به تمامی تعهدات خود در خصوص تولید نفت و گاز عمل کرده و با همت جهادی و کار تیمی کارکنان تمامی بخش های مختلف توانستیم 5.7 درصد بیشتر از تعهدمان نفت تولید نماییم که از این نظر در میان شرکت های بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب سرآمد محسوب می شویم .
هزار روز بدون حادثه در مسجد سليمان
ناصري گفت: دقت در حوزه های HSE و بهسازی و نوسازی تجهیزات نفتی در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان موجب شد این شرکت تا این تاریخ هزار روز را بدون حادثه کاری جدی سپری کند.
وي با بیان این که در بخش تولید و در حوزه HSE، این شرکت حائز رتبه برتر در میان شرکت های بهره بردار شده است گفت:این شرکت براساس برنامه تکلیفی و ابلاغی عملیات راهبری و تولید از میادین و مخازن نفت و گاز واقع در شمال استان خوزستان و بخش هایی از استان های لرستان و ایلام را با ظرفیتی برابر ۱۷۳۰۰۰ بشکه نفت در روز ، در گستره جغرافیایی به وسعت ۲۷۰۰۰ کیلومتر مربع برعهده دارد که از نظر وسعت حوزه ی عملیاتی یکی از بزرگترین شرکت های بهره بردار کشور محسوب می شود.
وی افزود: با توجه به وجود سدهای بزرگی همچون شهید عباسپور ، مسجدسلیمان ، گتوند علیا ، دز ، بالارود ، کرخه و رودخانه های پرآب و خروشانی همچون کارون، دز ، بالارود ، کرخه ، شاوور و کشکان در حوزه ی عملیاتی این شرکت و لزوم بازرسی مداوم و مدون از خطوط لوله و تأسیسات فرآورشی بمنظور حصول اطمینان از عملکرد صحیح آنها و نبود خطر نشت ، فعالیت و تداوم تولید در این شرکت قدیمی تولید کننده نفت و گاز کشور را با چالش ها و تنگناهایی بسیاری مواجه ساخته است.
وی گفت: مزید بر آن وقوع حوادثی همچون گرد و غبارهای ناخوانده بر صعوبت کار پرسنل واحدهای عملیاتی که در نقاط دورافتاده که با کمترین امکانات مانع از توقف چرخ این صنعت بزرگ و حساس می شوند می افزاید .
ناصری ادامه داد:با توجه به وضعیت جغرافیایی حوزه ی عملیاتی و واقع شدن رودخانه های پرآب کارون دز – کرخه – شاوور – بالارود و وجود دریاچه های سدهای گتوند علیامسجدسلیمان – شهیدعباسپور – کرخه – دز و بالارود در گستره ی عملیاتی این شرکت و از طرفی وجود بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقالی و جریانی بر حساسیت کار این شرکت می افزاید .
وی گفت: علاوه بر این فرسوده بودن برخی تأسیسات باعث شده تا همواره تولید با چالش و استرس بسیار مواجه باشد اما همکاران پرتلاش و سخت کوش بنده با سرلوحه قراردادن اصول و ضوابط HSE بر این چالش بزرگ غلبه کرده و خدا را شاکریم که همزمان با برگزاری این نمایشگاه ، یک هزارمین روز بدون حادثه ی جدی و مهم را در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان جشن می گیریم .وی توجه به محیط زیست بعنوان یک اصل و تعهد همیشگی و پایدار در صنعت ،تعمیر و بهسازی خطوط لوله انتقال نفت خریداری خودروهای اطفای آتش ،ارتقا و توسعه ناوگان خودرویی HSE با رعایت اصل اقتصاد مقاومتی، خریداری سیستم پایش و هشدار آلودگی آب رودخانه ها و دریاچه ها و خریداری دستگاه های MOS و MOT بمنظور کاهش آلاینده های نفتی،از جمله پروژه های برنامه ریزی و مصوب شده یا اقدام شده ی این شرکت در حوزه ی محیط زیست در یک سال گذشته است را از دیگر فعالیت های شرکت متبوعش برشمرد.
این مسئول افزود:علیرغم وجود رودخانه های پرآب همچون کارون،  دز ، بالارود، کرخه ، کشکان، شاوور و دریاچه های بزرگی همچون شهیدعباسپور، مسجدسلیمان ،گتوند، دز،بالا رود ، کرخه عملیات تولید و انتقال نفت همواره با دقت و ظرافت بسیار انجام می شود تا طی این فرآیند آلودگی نفتی ایجاد نشود و خسارتی به منابع ارزشمند آب و خاک وارد نگردد.
وی تاکید کرد: ادارات حفاظت محیط زیست واقع در حوزه ی عملیاتی همواره یار و مدد رسان ما بوده اند ومشاوره های فراوانی با این شرکت داشته اند.


 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :