سرپرست سکوهای
C و
D طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی انجام این عملیات را اقدامی مهم در تکمیل بخش فراساحلی طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی توصیف کرد و گفت: سکوی 14
D، چهارمین و آخرین عرشه این طرح با ظرفیت برداشت روزانه 14.2 میلیون مترمکعب گاز (معادل 500 میلیون فوت مکعب) است که با نصب و راهاندازی آن، بخش فراساحل فاز 14 به ظرفیت کامل برداشت روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز غنی خواهد رسید
.
رضا غریبی با اشاره به پیشرفت 98 درصدی ساخت عرشه دریایی 14
D در یارد صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر گفت: این سکو 2400 تن وزن دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی دریا، بلافاصله پس از عملیات مهاربندی، توسط شناور
FLB124 به دریا حمل و با جرثقیل
HL-5000 در موقعیت خود نصب میشود
.
وی عملیات ساخت، بارگیری و مهاربندی عرشه اقماری 14
D را نتیجه تلاش متخصصان شرکت صدرا و پیمانکاران اجرایی زیرمجموعه با نظارت کامل سیستمهای کنترل کیفیت و بازرسی کارفرما و شخص ثالث عنوان کرد و افزود: در این سکو 80 کیلومتر کابلکشی و 37 هزار اینچ قطر لولهکشی انجام و تمامی تجهیزات مکانیکال نصب شده است
.
به گفته غریبی، سازههای جانبی سکوی دریایی 14
D شامل یک پل ارتباطی و یک مشعل به ترتیب با وزنهای 270 و 110 تن هستند که ساخت آنها در یارد صدرا به اتمام رسیده و به همراه عرشه این طرح به خلیج فارس منتقل میشوند
.
سرپرست سکوهای
C و
D طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه کارشناسان طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی با برگزاری جلسات روزانه فنی و ایمنی، تطابق کیفیت فعالیتهای اجرایی با الزامات پروژه، استخراج جبهههای باز کاری و ابلاغ به پیمانکار، ارائه مستمر داشبوردهای مدیریتی مبتنی بر واقعیات عینی پروژه و استفاده از درسآموختههای پروژههای پیشین عملکرد پیمانکار را دنبال میکنند، گفت: تلاش شده است تا با تأمین و جذب بهموقع منابع و برقراری انضباط مالی در بودجهبندی پروژه، راهبری و ارائه طریق به پیمانکار و نیز با رفع موانع موجود، تحقق سنگنشانههای پروژه را تسریع کرده و مسیر دستیابی به تولید زودهنگام و ایمن را هموار سازیم
.