١٣٩٨/١٠/٠٩ ٤:٠٤ ب ظ
کد خبر : ٧١٧٥٠
سخنگوی صنعت برق به "سهام انرژی" گفت:
عرضه برق در بورس نیازمند تدوین مقررات جدید
رجبی مشهدی گفت: برای عرضه بیشتر برق در بورس نیازمند تدوین مقررات جدیدی هستیم تا این مصرف کنندگان به تفکیک و براساس نوع برق یارانه ای بتوانند از برق استفاه کنند.
به گزارش سهام انرژی، رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ظهر امروز در حاشیه نشست خبری با اعلام این مطلب به خبرنگار سهام انرژی گفت: به دلیل تعدد و نوع فعالیت مشترکین لازم است در ابتدا این مشترکین به تفکیک شناسایی شوند و در فاز اول دولت عرضه برق به مشترکین مانند خانگی، کشاورزی، مدارس و ... را با در نظر گرفتن یارانه خود عهده دار شود، سپس برق با قیمت متعارفی در بورس به مصرف کنندگان بزرگ تر ارائه شود. در این صورت با این مقررات جدید، اجباری هم در خرید برق از بورس به مصرف کنندگان بزرگ خواهد بود.
وی ضمن استقبال در عرضه برق در بورس انرژی گفت: در این مقررات جدید مشترکینی که برق یارانه ای دریافت می کنند مانند همان مشترکین خانگی و ... از تخفیف برق دولتی برخوردار می شوند و دیگر مشترکین که بالای 5 هزار مگاوات برق مصرف می کنند اجبارا برق خود را باید از بورس خریداری کنند که این کار برای تولیدکنندگان خصوصی برق می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی ادامه داد: البته دولت می تواند پشتیبان عرضه برق در بورس انرژی هم باشد. اما در مجموع باید منتظر تدوین این قوانین و مقررات باشیم و این مقررات در حال تدوین است.
مشهدی به عرضه برق از مرداد ماه تاکنون اشاره کرد و ضمن اعلام ارقام آماری گفت: از مرداد امسال 2 هزار مگاوات برق در بورس انرژی عرضه شده و حجم معاملات 2 میلیون و 118 مگاوات بوده است.

چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :