١٣٩٨/١٠/٢٥ ١٢:٠٩ ب ظ
کد خبر : ٧١٧٧٩
سازمان خصوصی سازی خبر داد:
عرضه 20 درصد از سهام دولتی پالایش نفت لاوان در بورس
بلوک 20 درصدی شرکت پالایش نفت لاوان توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه می‌شود.
به گزارش سهام انرژی از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی،  بلوک 20 درصدی شرکت پالایش نفت لاوان به استناد قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل (44) قانون اساسي، مصوبه هيئت واگذاري و ساير قوانين و مقررات مربوطه و با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی(استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاریها توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه می‌ شود.
این بلوک 20 درصدی که 228میلیون و 684هزار و 320 سهم این شرکت را شامل می شود به ارزش کل پایه 11 هزار و 44میلیارد و 537 میلیون و 918 هزار و 720ریال، به‌صورت 50 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله عرضه خواهد شد.
همچنین جرئیات آگهی منتشر شده توسط سازمان خصوصی سازی بدین شرح است:
الف) قابل توجه متقاضیان:
1- خريدار در صورت احراز شرايط مقرر در شيوه نامه تشويق بخش خصوصي و تعاوني از مزاياي اين شيوه نامه به شرح زير برخوردار خواهد بود
الف) افزایش سقف كل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یك سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.
ب) بازپرداخت پلكانی اقساط با شیب «10%» رشد سالانه برای خریداران بخش های خصوصی و تعاونی، به مأخذ «100» برای رقم میانه دوره اقساط.
ج) سود فروش اقساطی تا میزان «3%» پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و « 6/3%» پایین تر برای خریداران بخش تعاونی.
2- خریدار متعهد است ضوابط، دستورالعمل ها، استانداردها و چارچوب هاي اجرايي مرتبط با حوزه هاي فني، امنيتي، حراستي، HSE،ايمني، فناوري اطلاعات و پدافند غيرعامل كه توسط وزارت نفت و يا ساير مراجع ذيصلاح مربوط ابلاغ شده و اجراي آن براي كليه بنگاه هاي فعال با موضوع فعاليت مشابه در حوزه نفت اعم از شركت هاي دولتي و خصوصي الزامي است را، اجرا نمايد
3- خریدار مکلف است در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده وزارت نفت ضوابط قیمت گذاری و عرضه فرآورده های نفتی را رعایت نماید.
ب) نحوه بررسی صلاحيت متقاضیان:
1- طبق مصوبه هيات واگذاري عرضه سهام اين شركت با رعايت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» مندرج در سایت سازمان خصوصی سازی صورت خواهد گرفت. بر اساس مفاد  اين دستورالعمل صلاحيت هاي عمومي و تخصصي متقاضيان مورد بررسي قرار گرفته و صرفاً اشخاص واجد شرايط امكان رقابت در روز عرضه را خواهند داشت.
2- با توجه به عرضه اين سهام از طريق شركت فرابورس ايران و مطابق مفاد دستورالعمل مذكور، شاخص هاي مربوط به «صلاحيت هاي فني و مديريتي» متقاضيان (به عنوان بخشي از شاخص هاي تخصصي) توسط كارگروه بررسي صلاحيت موضوع اين دستورالعمل مورد بررسي قرار گرفته و شاخص هاي مربوط به «تمكن مالي» و نيز «شاخص هاي عمومي» متقاضيان مطابق مفاد ماده (2) «ضوابط مربوط به شرايط متقاضيان خريد در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ايران» توسط سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
3- متقاضيان مي بايست علاوه بر واريز معادل 10 درصد ارزش پايه سهام قابل واگذاري به حساب شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه، معادل 1 درصد ارزش پايه سهام قابل واگذاري (به مبلغ 110.445.379.188ريال) را به عنوان سپرده به صورت نقد يا ضمانت بانكي معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصي سازي واريز و يا به آن تحويل نمايند. در صورت انصراف هر يك از متقاضيان تأييد صلاحيت شده از حضور در رقابت، سپرده نقدي واريز شده و يا ضمانت نامه بانكي ارائه شده به سازمان خصوصي سازي(معادل یک درصد مذکور) به نفع دولت ضبط خواهد شد. لازم به توضيح است در صورت عدم واريز و يا تحويل ضمانت نامه، صلاحيت متقاضي مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.
4- به منظور بررسي «صلاحيت فني و مديريتي» متقاضيان می بایست علاوه بر ارائه درخواست خرید و مدارک لازم و نیز ارائه تضامین مربوط به حضور در رقابت طی زمان و چارچوب مقرر در ضوابط و مقررات عرضه های عمده در فرابورس، مستندات قابل ارائه ی خود مربوط به بررسی صلاحیت فنی و مدیریتی را به شرح جدول شماره (1) مندرج در اين آگهي و حداكثر تا 6 روز كاري قبل از عرضه به سازمان خصوصي سازي تحویل دهند
5- سپرده ی متقاضیان رد صلاحیت شده پس از اعلام نتیجه، قابل استرداد خواهد بود.
6- چنانچه در هر مرحله از فرایند واگذاری و تا زمان ابلاغ قرارداد واگذاری مواردی دایر بر عدم احراز صلاحیت متقاضی کشف گردد، سازمان می تواند نسبت به لغو واگذاری به این خریدار اقدام نماید
7- برنامه یا طرح توجیهی ارائه شده از سوی متقاضیان جزو لاینفک قرارداد واگذاری بوده و به عنوان تعهدات قراردادی خریدار منظور و توسط سازمان خصوصی سازی مورد نظارت قرار می گیرد
8- متقاضی خرید متعهد می گردد در انتصاب مدیران شرکت واگذار شده شاخص های صلاحیت عمومی موضوع «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» را رعایت نماید. این موضوع در قرارداد واگذاری درج خواهد شد.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :