١٣٩٩/٠١/٢٨ ١:١١ ب ظ
کد خبر : ٧١٩١٠
با دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛
افتتاح واحد سوم بخار نیروگاه حرارتی پرند و سه پروژه تصفیه خانه فاضلاب استان تهران
واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند در نخستین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 99 با دستور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
به‌گزارش سهام انرژی از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، عملیات اجرایی احداث واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 350 میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت 160 مگاوات و راندمان 50 درصد از سال 94 آغاز شده است.
این پروژه که با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم منطقه و کاهش آلایندگی احداث شده، با ایجاد فرصت اشتغال برای 40 نفر در زمان بهره‌برداری در مجموع برای 220 نفر به‌طور مستقیم و 1500 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.
بنابر این گزارش، امروز چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان تهران هم‌زمان با نخستین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 99 با دستور رئیس‌جمهور و حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری ‌رسید.
پروژه‌های بهره‌برداری شده استان تهران شامل یک پروژه نیروگاهی و سه واحد تصفیه‌خانه فاضلاب با مجموع سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد تومان است.
واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ملارد، اسلامشهر و مسکن مهر صفادشت نخستین پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سال جاری هستند که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
برای این پروژه‌ها در مجموع 2 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که 2 هزار و 560 میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی بوده و مابقی از سوی دولت هزینه شده است.
عملیات اجرایی احداث واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 350 میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت 160 مگاوات و راندمان 50 درصد از سال 94 آغاز شده است. این پروژه که با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم منطقه و کاهش آلایندگی احداث شده، با ایجاد فرصت اشتغال برای 40 نفر در زمان بهره‌برداری در مجموع برای 220 نفر به‌طور مستقیم و 1500 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.
عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب ملارد نیز با جمعیت زیر پوشش 235 هزار نفری با سرمایه‌گذاری 210 میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال 95 آغاز شده که شامل واحد اول تصفیه فاضلاب به ظرفیت 35 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با فرآیند SBR، شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و خطوط انتقال به طول 130 کیلومتر و 2 هزار فقره انشعاب‌های فاضلاب است. بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب ملارد برای 50 نفر به‌طور مستقیم و 150 نفر غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد کرد.
این گزارش حاکی است، برای هر کدام از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مسکن مهر صفادشت و اسلامشهر نیز 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش دولتی صورت گرفته و کار احداث این واحدها به ترتیب در سال‌های 95 و 96 آغاز شده است.
تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت پس از بهره‌برداری برای 35 نفر به‌طور مستقیم و 110 نفر دیگر به‌طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌کند. میزان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ناشی از بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر هم به ترتیب 50 و 160 نفر خواهد بود.
تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت به ظرفیت 7776 مترمکعب در شبانه‌روز با فرآیند هوادهی گسترده دارای شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و خطوط انتقال به‌طول 32 کیلومتر و 1100 فقره انشعاب فاضلاب است و جمعیت 50 هزار نفری را زیر پوشش می‌برد.
پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر هم با جمعیت زیر پوشش 250 هزار نفر شامل تکمیل فاز نخست و اجرای فاز دوم واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 44 هزار متر مکعب در شبانه‌روز و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 30 کیلومتر است. این تصفیه‌خانه‌ها با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و استفاده مجدد از پساب احداث شده‌اند.
بهره برداری 250 پروژه بزرگ آب و برق در سال جاری
وزیر نیرو با بیان این که قصد داریم از تمام لحظه‌های فرصت خدمتگزاری به مردم استفاده کنیم، از بهره برداری 250 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال جاری خبر داد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز( 28 فروردین 99 ) در آیین بهره برداری همزمان 4 پروژه صنعت آب و برق در استان تهران که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس جمهوری صورت گرفت افزود: پویش امسال هم بر همان قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سوار می‌شود و از امروزو هر هفته در یکی از استان‌ها توقف خواهد داشت.
وی اظهار داشت: آنچه پویش امسال را با سال گذشته متفاوت می‌کند این است که در سال جاری تابلویی را با عنوان ساخت‌ و سازها و ساز و کارها اعلام کردیم؛ و می‌خواهیم طرح‌های عمرانی را تکمیل و افتتاح کنیم و همچنین ساز و کارهای مربوطه را در خصوص رویه‌ها و فرآیندها به سمتی ببریم که کار تولید تسهیل شود.
اردکانیان گفت: کوچک سازی سازمان دولت، پیک سایی در تابستان برای خاموشی صفر و افزایش تولید انرژی برای صادرات هدف‌های امسال ما است که در مجموع 250 پروژه بزرگ شامل ساخت و سازها و سازو کارها با سرمایه‌گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان تا پایان سال با کمک همه سازمان‌های دست اندرکار در سازمان دولت و ظرفیت‌های فعال در بخش خصوصی به ثمر برسانیم و امروز این کار را از استان تهران آغاز می‌کنیم.
وی افزود: در این استان 4 پروژه بزرگ ما با سرمایه گذاری حدود دو هزار و 800 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند که یکی از آنها واحد بخار 160 مگاواتی نیروگاه حرارتی پرند و نیز سه تصفیه‌خانه فاضلاب در اسلامشهر، ملارد و صفادشت است.
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :