١٣٩٩/٠٢/١٧ ١١:٠٥ ق ظ
کد خبر : ٧١٩٤٨
پورابراهیمی تشریح کرد:
شرط ورود مجلس آینده به موضوع دهک‌های پایین فاقد سهام عدالت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر عدد قابل توجهی از جمعیت کشور که از نظر درآمدی مستحق محسوب می‌شوند، سهام عدالت را دریافت نکرده باشند مجلس آینده می‌تواند برای رفع این موضوع ورود کند.
به گزارش سهام انرژی، محمدرضا پورابراهیم داورانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ،با اشاره به اینکه برخی از دهک‌های پایین جامعه نتوانسته‌اند سهام عدالت را دریافت کنند، گفت: اگر عدد قابل توجهی از جمعیت کشور که از نظر درآمدی مستحق هستند، این سهام را دریافت نکرده باشند مجلس آینده می‌تواند برای رفع این موضوع ورود کند.
وی ادامه داد: اما اگر تعداد این افراد کم باشد، دولت می‌تواند اکنون و در روند اجرای آزادسازی سهام عدالت در قالب اصلاحیه‌ای به این موضوع رسیدگی و راهکارهایی را ارائه کند.
پورابراهیمی با بیان اینکه اکنون نمی‌دانیم جا ماندگان سهام عدالت چه تعدادی هستند، اظهار کرد: جاماندگان باید از جهت اینکه جزو شمول دهک‌های پایین هستند، مورد راستی آزمایی قرار بگیرند و درصورت تعداد زیاد این اشخاص، مجلس یازدهم می‌تواند تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.
بیش از یک دهه است که از اختصاص سهام عدالت به مردم می گذرد و این اقدام در طی این مدت مسکوت مانده بود؛ البته این اواخر اختصاص سود به دارندگان سهام عدالت در نظر گرفته شد اما موضوع اصلی آزادسازی سهام عدالت بود که مسکوت مانده بود تا اینکه هفته گذشته بحث آزادسازی سهام عدالت از سوی مقام معظم رهبری جهت اجرا ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفت.
موضوع سهام عدالت در دولت نهم و دهم اجرایی شد اما پیگیری و آزادسازی ان به دولت های یازدهم و دوازدهم واگذار شد. البته این سهام عدالت در این دوره دولت ها، موافقان و مخالفانی را به همراه داشت اما در این روزها که بازار بورس و سهام داغ داغ است بحث توسعه و واگذاری سهام عدالت به دیگران از سوی دست اندرکاران قوه مقننه مطرح می شود که اقشار کم درامد و دهک های یک و دو نیز باید مشمول این طرح از سوی مقامات و تصمیم گیران امر شوند.
خرید 40 میلیونی سهام عدالت از سوی مردم در دولت نهم و دهم سازوکاری بود که به هیچ وجه شرایط امروز را متصور نبود که این سهم ها با گذشت زمان بتواند این گونه ارزشمند شود. حال دستگیری اقشار آسیب پذیر امری واجب است و تصمیم گیران لازم است به هر نحوی این شرایط را برای همگان بویژه اقشار کم درامد هم پیاده سازی کنند اما نکته اینجاست که بهتر است ابتدا شرایط معاملات برگه های سهام عدالت مشخص شود و بعد نسبت به توسعه و اختصاص سهم بیشتری به دیگران چاره جویی کرد.
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :