١٣٩٩/٠٢/٢٤ ٢:٠٩ ب ظ
کد خبر : ٧١٩٦٤
مدیر فناوری پالایش و پخش فراروده های نفتی گفت:
خودروهای عمومی به رایگان گازسوز می شوند/دارندگان خودرو عمومی به سامانه مراجعه کنند
رضایی اظهار داشت: به منظور توسعه مصرف CNG و کاهش مصرف بنزین در سبد سوخت، دارندگان خودرو عمومی می توانند با مراجعه به سامانه جدید نسبت به ثبت نام گازسوزکردن خود به رایگان اقدام کنند.
به گزارش سهام انرژی امروز 23 اردیبهشت 99 در نشست خبری که با حضور محمد رضایی دستیار مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراروده های نفتی، حمید قاسمی دهچشمه، قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و محمدحسین باقری، سرپرست طرح سی‌ان‌جی مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، از سامانه جدید ثبت نام برای دریافت خدمات گازسوز کردن خودرو عمومی رونمایی شد.
در این نشست ابتدا محمد رضایی دستیار مدیرعامل و مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ضمن اعلام سامانه جدید ثبت نام گازسوز کردن خودرو عمومی به آدرس https://gcr.niopdc.ir گفت: متقاضیان می توانند با ثبت نام در این سایت و پس از احراز هویت پلاک خودرو خود، آدرس محل کارگاه را تعیین تا جهت انجام مراحل گازسوز کردن خودرو خود اقدام کنند.
به گفته وی خوردروهای عمومی اعم از وانت ها، تاکسی ها، ون ها و ون های مسافر بر می توانند با ثبت نام در نوبت دهی دریافت این نوع خدمات قرار گیرند.
رضایی در زمینه این طرح اعلام کرد: باهماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت ملی پالایش و پخش متولی شد تا نرم افزار جامعی تهیه شود. بدین ترتیب سامانه دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی ایجاد شد که در این سامانه به هیچ عنوان اطلاعات نادرست و فیک وجود نخواهد داشت.
وی گفت : نوبت دهی به صورت شفاف به کاربران اعلام می شود و مردم دچار  سردرگمی نخواهند شد و در حال حاضر حدود ۶۰۰۰-۷۰۰۰ نفر برای خودرو ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر مشمول این طرح شده اند.
طرح رایگان گازسوز خودرو عمومی پروژه بزرگ وزارت نفت
 در این نشست کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اهمیت اجرایی این طرح بیان کرد: طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی یکی از پروژه های مهم وبزرگ در وزارت نفت و همچنین  شرکت ملی پالایش و پخش است.
وی به اهداف طرح و میزان گازسوز کردن خودروهای عموی گفت: هدف نهایی از این پروژه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی اعم از تاکسی و وانت به دوگانه سوز است.
مدیرعامل پخش فراورده های نفتی پیش بینی کرد: پیش بینی می شود تاپایان اجرای این طرح روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب افزایش مصرف  CNG و ۱۲ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین رقم بخورد.
 تامین مالی به مخزن سازها از طریق وام ومصوبه شورای اقتصاد
حمید قاسمی دهچشمه، قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در این نشست در زمینه میزان سرمایه گذاری و تامین مالی این طرح اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد،‌ یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض گاز سوز می شوند که تا ۱۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه 570 میلیون دلار تعهد بازپرداخت وزارت نفت از تامین مالی بانک های تجارت و ملت است که 6500 میلیارد تومان از بانک ملت در اختیار مخزن سازها قرار گرفته است و به تدریج و با پیشرفت پروژه هیچ نگرانی برای منابع نداریم و بازپرداخت این وام از طریق صرفه جویی ها صورت خواهد گرفت.
 
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :