١٣٩٩/٠٢/٢٧ ١٠:٠٥ ق ظ
کد خبر : ٧١٩٦٥
مدیرعامل پخش فراورده های نفتی به "سهام انرژی" گفت:
احداث تک سکوCNG لازمه همکاری شهرداری در کلان شهرها
ویس کرمی گفت: یکی از اهداف پالایش وپخش فرآورده های نفتی در رشد مصرف CNG احداث تک سکوها در محل ایستگاه های خودروهای عمومی نظیر تاکسی هاست تا سهولت سوختگیری و کاهش مصرف بنزین را در پی داشته باشد که این موضوع منوط به همکاری بیشتر شهرداری هاست.
کرامت ویس کرمی مدیرعامل پخش فراورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار"سهام انرژی" در زمینه توسعه و اهمیت احداث تک سکوهای سوخت در کلان شهرها بویژه بنزین و CNG گفت: در مورد بنزین، طی قرارداد و تفاهم نامه ای که پخش فرآورده های نفتی با شهرداری تهران در زمینه احداث 100 سکو سوخت رسانی بنزین منعقد کرده است پس از مکان یابی و اهمیت احداث این گونه جایگاه ها در تهران، تاکنون 20 سکو احداث شده و بقیه نیز در حال احداث است.
وی به ساخت این سکوها اشاره کرد و گفت: این سکوها از طریق شرکت های تک زنجیره ای توزیع سوخت در مورد جایگاه های عرضه سوخت بنزین ساخته می شوند و تاکنون تفاهم نامه اولیه با 48 شرکت توزیع سوخت از طریق 6 برند بوده که در مورد بنزین روند خوبی در حال انجام است. البته در حوزه مکان یابی در تهران اولویت ما احداث سکوها در مناطقی است که از کمبود جایگاه سوخت برخوردارند که منطقه یک و دو تهران از جمله این مناطق بوده و دارای کمبود جایگاه بنزین هستند.
ویس کرمی به اهمیت احداث تک سکوهای CNG در کلان شهرها اشاره کرد و گفت: این تک سکوها و یا جایگاه CNG کوچک نیازمند همکاری شهرداری هاست که اولویت ما ایستگاه های ناوگان عمومی تاکسی هاست. زیرا به دلیل نیاز سوخت خودرو عمومی، رانندگان مجبورند در طول روز فقط یک بار از سوخت CNG استفاده کنند. برای این کار مجبورند هم از خط خارج شده و یا در صف های طویل سوخت گیری CNG معطل شوند و مواردی هم این رانندگان به دلیل این معطلی ها ترجیح می دهند از بنزین به جای سوخت CNG استفاده کند لذا با تدابیری که در نظر گرفتیم بهتر دیدیم این سکوهای گاز در خطوط ایستگاه های مسافربران شهری احداث شوند .
وی ادامه داد: البته در این زمینه جلسات متعددی با شهرداری داشتیم و مکان یابی هم شده است و فعلا شهرداری در حال پیگیری انجام این موضوع است و اگر شهرداری آن مکان ها را در اختیار قرار دهد بخش خصوصی بویژه تامین کنندگات تجهیزات CNG آمادگی دارند تا به احداث جایگاه اقدام کنند و بلافاصله بهره برداری از این سکوها انجام شود.
کرمی در زمینه عواید احداث این تک سکوهای CNG گفت: تفاهم نامه ای که شهرداری ها با بخش خصوصی تامین کنندگان CNG انجام می دهند، پس از بهره برداری تا زمانی که هزینه احداث و عواید آن از طریق فروش سوخت تامین شود در اختیار شرکت احداث کننده سکوست و پس از آن به شهرداری واگذار می شود و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در زمینه عرضه تک جایگاه CNG عوایدی طلب نمی کند و صرفا کار خدمات رسانی را انجام می دهد.
کرمی در این مورد که مکان یابی و زمین مورد نیاز جهت احداث جایگاه CNG فقط مختص شهرداری ها نمی تواند باشد گفت: کلیه ارگان ها و نهادهای دولتی و  یا نظامی  که در کلان شهرها قابلیت ارائه زمین جهت احداث جایگاه سوخت و تک سکوها را دارند می توانند در این زمینه با پخش فراورده های نفتی در توسعه سوخت رسانی CNG همکاری و سرمایه گذاری کنند.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :