١٣٩٩/٠٣/٢٧ ١٢:١٨ ب ظ
کد خبر : ٧٢٠٢٠
گزارش سهام انرژی،
افزایش قیمت نفتا و عرضه این فرآورده در بورس انرژی
قیمت نفتا که آخرهفته با 2 دلار افزایش به 319 دلار رسید، اول هفته نیز روند صعودی داشت و با 7 دلار افزایش به 326 دلار رسید.
به گزارش سهام انرژی، قیمت نفتا با روند کاهشی طی هفته های گذشته مواجه بود اما در ابتدای هفته با روند صعودی مواجه شده است و آخرین قیمت پایانی روز گذشته (دوشنبه 15 ژوئن 2020 )این محصول به 326.88 دلار رسیده است.
بر مبنای گزارشات منتشر شده از این محصول قیمت نفتا که آخرهفته با 2 دلار افزایش به 319 دلار رسید، اول هفته نیز روند صعودی داشت و با 7 دلار افزایش به 326 دلار رسیده است.
 قیمت نفتا از ابتدای سال 2020 که 533 دلار بود تا روز گذشته (15 ژوئن) 207 دلار کاهش را تجربه کرده است. اما میل به افزایش قیمت این محصول این طور به نظر می رسد که روند تقاضای بازار بر این محصول تغییر کرده است. میزان عرضه محصول در حجم بالا همچنان ثابت است اما این کاهش تقاضا بوده است که قیمت محصول را کم کرده بود، اما تغییر در میزان تقاضا قیمت محصول را هم تغییر داده است و میل به افزایش دارد.
این روزها عرضه نفتا در بورس انرژی ایران قوت گرفته است به طوری که بورس انرژی ایران امروز میزبان عرضه نفتای سبک پالایشگاه بندرعباس است. فروش فراورده های نفتی که بر اساس قیمت جهانی تبعیت می کند این طور به نظر می رسد که با فروش فراورده از سوی پالایشگاه در رینگ داخلی ایران هم می تواند برای شرکت های پالایشی سودده باشد. سوددهی که قبل تر ها به دلیل موضوعات بین المللی در قیمت فراورده تاثیرگذار بوده است.



امروز سه شنبه 27 خرداد، رینگ داخلی بورس انرژی ایران شاهد عرضه کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۴ عمده، نفتای سنگین تصفیه‌نشده عمده و نفتای سبک پالایش نفت شیراز، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، ریفورمیت و هیدروکربن سنگین پتروشیمی بوعلی سینا، گاز پروپان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، میعانات گازی پالایش گاز خانگیران، میعانات گازی مجتمع گاز پارس‌جنوبی و نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس است و بنزین اکتان ۸۷، بنزین اکتان ۸۷ (محموله دریایی)، بنزین اکتان ۹۱، بنزین اکتان ۹۱ (محموله دریایی)، بنزین اکتان ۹۵ و گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ریفورمیت و هیدروکربن سنگین پتروشیمی بوعلی سینا، نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران و نفتای میانی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در رینگ بین‌الملل عرضه می‌شود.
روز دوشنبه (۲۶ خردادماه) کالاهای حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان، برش سنگین و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز، آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس، متانول پتروشیمی شیراز، متانول شرکت متانول کاوه و هگزان پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی و برش سنگین و گاز مایع شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شد.
در این روز بیش از ۳۹.۶۴۴ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۱.۸۲۳ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران دادوستد شد.
 
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :