١٣٩٩/٠٤/١١ ١٢:٥٨ ب ظ
کد خبر : ٧٢٠٤٤
مدیرعامل هلدینگ برق وانرژی غدیر اعلام کرد:
بهره برداری واحد گازی نیروگاه قشم/ عرضه سهام نیروگاه گیلان تا پایان تیرماه
معصومی مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر از بهره برداری نیروگاه 500 مگاواتی قشم و عرضه سهام نیروگاه گیلان، نیروگاه هرمز بندرعباس و سهام هلدینگ برق و انرژی غدیر به بورس خبر داد.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، سید فریدالدین معصومی مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر در نشست خبری صبح امروز(11 تیرماه) از بهره برداری نیروگاه 500 مگاواتی قشم با توان ساخت داخل در کشور تا پایان تیرماه امسال خبر داد و گفت: دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به بهره برداری تجاری می رسد و با احداث واحدهای این نیروگاه پیش بینی می شود مصرف برق در جزیره قشم در فصل تابستان تامین شود.
وی در ادامه گفت: میزان سرمایه گذاری طرح 308 میلیون یورو و سهامداران پروژه شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا بوده است.
معصومی از عرضه سهام نیروگاه های غدیر به بورس گفت: 6 تا 7 درصد سهام نیروگاه گیلان با سرمایه ثبتی 430 میلیارد تومان تا پایان تیرماه به بورس عرضه خواهد شد.
وی درباره عرضه های دیگر به بورس از این هلدینگ خبرداد و گفت: قراراست ظرف 4 تا 5 ماه آینده نیروگاه هرمز بندرعباس و سهام شرکت برق و انرژی غدیر به بورس عرضه شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد و میزان سهام این دو نیز زیر 10 درصد به بورس عرضه خواهد شد. 
معصومی در مورد سود و زیان نیروگاه گیلان گفت: این نیروگاه سال 89 از سازمان خصوصی سازی خریداری شده و الان هم صورت های مالی مناسبی دارد و این ادعا که برخی می گویند این نیروگاه زیان ده است رد می شود
معصومی درباره میزان تسهیلات ارزی هلدینگ برق و انرژی غدیر گفت: در شرایط کنونی 450 میلیون یورو مجموع غدیر، تسهیلات ارزی گرفته است و اینکه پروژه هایی با تسهیلات ارزی صرفه اقتصادی ندارند وابسته به وضعیت نیروگاه هاست، به طور قطع حاکمیت چاره ای برای تسهیلات می اندیشد، از طرف دیگر دولت موظف است که 5 سال برق این نیروگاه های جدید با تسهیلات ارزی را بخرد و از طرف دیگر هزینه ای هم برای سوخت نمی پردازند.

متاسفانه صادرات برق فقط در اختیار وزارت نیرو است
معصومی در زمینه صادرات برق توسط بخش خصوصی گفت: در حال حاضر سیاست وزارت نیرو این است که بخش خصوصی در صادرات برق ورود پیدا نکند و فقط این صادرات توسط دولت انجام می شود و ما نیز برنامه ای برای صادرات برق نداریم.
وی ادامه داد: البته ما برای این موضوع تلاش کردیم و از دغدغه و چالش ما با وزارت نیرو است ولی به هر روی در حال حاضر فقط وزارت نیرو صادرات را انجام می دهد.
به گفته وی اگر صادرات برق توسط بخش خصوصی و دولت صورت گیرد قیمت برق شکسته می شود و شرایط رقابتی بوجود می آید.
هلدینگ برق و انرژی غدیر یکی از 8 هلدینگ در حوزه حامل های انرژی در کشور است که در سال 1390 تاسیس شده است و هم اکنون دارای 7 نیروگاه به ظرفیت 2 هزار مگاوات برق در کشوراست.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :