١٣٩٩/٠٥/١٣ ١٢:٥٥ ب ظ
کد خبر : ٧٢١٠٦
در چهاردهمین هفته پويش هرهفته_الف_ب_ايران؛
بهره برداری 15 پروژه صنعت برق استان تهران با سرمایه گذاری 285 میلیارد تومان
وزير نيرو ۱۵ پروژه فوق توزيع شركت برق منطقه‌ای تهران با سرمایه‌گذاری 285 میلیارد تومان را امروز 13 مرداد ماه، از طریق ویدئوکنفرانس در قالب چهاردهمین هفته پويش هرهفته الف ب ايران افتتاح کرد.
به‌گزارش خبرنگار سهام انرژی، افتتاح و بهره برداری 15 پروژه صنعت برق استان تهران امروز( 13 مرداد ماه 99 ) در سالن همایش های برق منطقه ای تهران با حضور اردکانیان وزیر نیرو، محسنی بند پی استاندار تهران، کردی مدیرعامل برق منطقه ای تهران برگزار شد.
اين پروژه‌ها با هزينه‌اي بالغ بر 2 میلیارد و 852 میلیون ریال و با هدف افزايش قابليت اطمينان و پايداري شبكه فوق‌توزيع در استان‌ تهران برای گذر از پيك بار ۹۹ اجرا شده است.
وزیر نیرو در این مراسم ضمن ایراد سخنانی در زمینه هفته پویش الف ب ایران تا پایان سال اظهار داشت: تا پایان سال 250 پروژه بزرگ آب وبرق در سطح کشور در همه استان ها با سرمایه گذاری بالغ بر 50 هزار میلیارد توان از منابع داخلی و سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی به ثمر خواهد نشست.
وی ادامه داد: تاکنون 53 پروژه با سرمایه گذاری 14 هزار و 727 میلیارد تومان افتتاح شده است و 197 پروژه با سرمایه گذاری 35 هزارو 275 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. از این تعدا پروژه ها 200 پروژه مربوط به ساخت و ساز هاست و 50 پروژه ديگر ساز و كاري اعم از اصلاح روش‌ها، تدوين رويه‌ها و كارهاي نرم افزاري است كه از يك‌سو تسهيل‌گر اجراي پروژه‌هاي ساخت و سازي هستند و از سوي ديگر كاهش هزينه‌هاي اجراي آنها، سرعت دادن به خدمات‌رساني و كوتاه شدن زمان ارائه خدمات، تسهيل مراجعات مردم و پايداري عرضه آب و برق مطمئن به بخش‌هاي مختلف كشور را به دنبال خواهد داشت.
وزير نيرو گفت: تاكنون سه پروژه از مجموع پروژه‌هاي ساز و كاري افتتاح شده كه يكي از آنها سامانه بيمه مشتركان است كه از امسال بويژه در بخش خانگي، مشتركاني كه ناشي از نوسانات برق و برخي خرابي‌ها و اتفاق‌ها وسايل برقي آنها آسيب مي‌بيند به‌صورت برخط از طريق تلفن همراه مي‌توانند نسبت به تكميل پرونده و ادعاي خسارت اقدام كنند و شركت‌هاي بيمه طرف قرارداد توانير برابر ضوابط نسبت به بازپرداخت خسارات اقدام مي‌كنند.
وزیر نیرو در زمینه پویش در هفته آینده اظهار داشت: هفته آینده پویش 15 مجموعه پروژه بزرگی در عرصه آب و خاک افتتاح خواهیم کرد تحت عنوان طرح توسعه منابع آب  وخاک مرزی که با سرمايه‌گذاري افزون بر 1500 ميليارد تومان 16 هزار و 500 هكتار از اراضي حاصلخيز در استان‌هاي كرمانشاه و ايلام به بهره برداري مي‌رسد.
اردکانیان در زمینه عرضه انرژی به بخش های مختلف اقتصادی اعم از صنایع گفت: امسال به صنایع بیش از 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل انرژی عرضه کردیم به بخش کشاورزی 4.5 درصد و در محموع نسبت بهسال گذشته 4 درصد افزایش عرضه انرژی داشتیم.
به گفته وی سال گذشته 120 هزار تفاهمنامه با مصرف کنندگان صنایع امضا کردیم تا آنها در ساعات پیک، مصرف خود را کاهش دهند که در قبال آن در ساعات دیگر برق ارزان تری به این بخش های اختصاص دهیم.

تدوین برنامه‎‌های بخش برق برای رفع فرسودگی‌ها
آرش کردی در آئین افتتاح پست 63.20 کیلوولت کارون، خط ۴۰۰ کیلوولت  ورامین و ۱۳ پروژه دیگر این شرکت با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان همزمان با چهاردهمین هفته پویش الف ب ایران اظهار داشت: در شرکت برق منطقه ای تهران همچنین اصلاح و بهینه سازی شبکه و ‌رفع فرسودگی ۶۰۰ کیلومتر از ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق تهران انجام شده است.
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه ۲۰ درصد تاسیسات انتقال و فوق توزیع کشور و ‌۲۵ درصد از مشترکان در حوزه برق منطقه‌ای تهران هستند، ادامه داد: برنامه‌ها با هدف اصلاح و بهینه سازی و‌ رفع فرسودگی‌ها تدوین شده و برای پیک‌های سال آینده حیاتی است.
کردی در حوزه سازوکارها نیز با اشاره به پیام رییس جمهوری در حوزه پویش گفت: ساخت و سازها را نیز با پشتیبانی و ‌زیربنای سازوکارها پیگیری خواهیم کرد.
وی ‌در‌خصوص ‌پروژه‌های این شرکت ‌گفت: پست‌کارون در منطقه صنعتی و با قدمتی ۵۰ ساله بود که با توجه به فرسودگی آن، یک پروژه جدید از نوع dcs در کنار آن با دو ‌هدف جهش تولید و ‌رفع فرسودگی ساخته شد.
در چهارمین هفته پویش، پست 63 کیلوولت کارون، تقویت و توسعه پست‌های شمس آباد2، پاکدشت، فاطمیه، مشیریه، ظفر و نصب فیدرهای 20 کیلوولت ترانس سوم شهریار، خطوط 63 کیلوولت ارتباطی طرشت، شریف آباد، شیخ بهایی، ورامین، دوشان تپه_شهدا و دوشان تپه _پیروزی و پروژه‌های اصلاح و بهینه سازی در 8 شبکه، نصب و بهره‌برداری خازن‌های 20 کیلوولت در 30 پست فوق توزیع، طرح‌های افتتاح شده این هفته از پویش به‌شمار می‌آید.
همچنین استفاده حداکثری از توان تولید ملی و تجهيزات ساخت داخل كشور به میزان بیش از 97 درصد از ویژگی‌های بارز این پروژه‌ها محسوب شده و بهبود ضریب اطمینان شبکه، پایداری شبکه، پیشگیری از بروزحوادث ناخواسته و تامین برق مطمئن و پایدار نیز از مهمترین اهداف اجرای این طرح‌ها عنوان شده است.
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :