١٣٩٩/٠٥/٢٧ ١١:٥٣ ق ظ
کد خبر : ٧٢١٣٢
گزارش "سهام انرژی":
تغییر در قیمت خوراک پالایشی ها و تعلیق نماد آن ها به دلیل شفاف سازی
روز گذشته دبیر انجمن صنفی صنعت پالایش از تغییر و یا کاهش قیمت خوراک پالایشی ها بر اساس ابلاغیه وزیر نفت خبر داد که به تبع آن امروز نمادهای پالایشی به دلیل شفاف سازی در قیمت و احتمال سودآور بودن، بسته شدند.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی روز گذشته عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در گفتگو با سنا گفت: قیمت فروش نفت خام به پالایشگاه ها، به جای میانگین قیمت محموله های صادراتی منطقه در مصوبه قبلی، به میانگین ماهانه محموله های صادراتی کشور تغییر کرده است و جزییات این تغییرات متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: به دستور وزیر نفت، بیژن زنگنه، کلیات این طرح نهایی شده و جزییات آن شامل فرمول قیمت گذاری و محاسبه آن در حال بررسی است.  
وی اضافه کرد: این مصوبه اثر مثبتی بر عملکرد پالایشگاه ها خواهد داشت، زیرا میانگین قیمت محموله های صادراتی کشور به دلیل شرایط تحریم بسیار پایین‌تر از میانگین قیمت محموله های صادراتی نفت خام منطقه است.
عاشوری ادامه داد: براین اساس پالایشگاه های خصوصی کشور شامل پالایشگاه های تهران، اصفهان، تبریز، کرمانشاه، بندرعباس، ستاره خلیج فارس، لاوان، شیراز و دو پالایشگاه دولتی شامل پالایشگاه های آبادان و اراک با تغییراتی در نحوه قیمت گذاری خوراک خود که نفت خام است، مواجه خواهند شد.  
با اعلام این خبر همه نمادهای پالایشی در بورس به دلیل شفاف سازی بسته و به حالت تعلیق درآمدند. همچنین ستاره نفت خلیج فارس و دو پتروشیمی نوری و بوعلی نیز مشمول تغییر این نرخ خوراک قرار گرفتند. همچنین تعلیق نمادهای پالایشی در بورس تا 11 شهریور 99  ادامه دارد.
برای مشاهده فایل دستورالعمل تغییر قیمت‌گذاری نفت خام و فرآورده‌ها در سال ۹۹ "اینجا" را کلیک کنید
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :