١٣٩٩/٠٥/٣١ ١٠:١٣ ق ظ
کد خبر : ٧٢١٤٠
رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد:
آغاز پذیره نویسی ETF پالایشی ها پنجم شهریور
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مجوزهای تاسیس صندوق دارا دوم گرفته شده و شنبه ثبت خواهد شد و بر این اساس پنجم شهریور زمان پذیره نویسی صندوق دارا دوم پالایشی ها خواهد بود.
به گزارش سهام انرژی از بورس 24 ، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی توضیح داد: مجوزهای تاسیس صندوق دارا دوم گرفته شده است . این مهم شنبه هفته آینده ثبت خواهد شد. بر این اساس روز چهارشنبه پنجم شهریور زمان پذیره نویسی صندوق دارا دوم خواهد بود.
وی تصریح کرد: صندوق دارا دوم شامل نمادهای پالایشگاهی، شتران ( پالایش نفت تهران)، شبریز ( پالایش نفت تبریز) و شبندر ( پالایش نفت بندرعباس) است که حضور در پذیره نویسی آن حداکثر به 5 میلیون تومان نقدینگی نیاز دارد.
اواسط مرداد ماه  وزارت اقتصاد از لغو ETF پالایشی ها و دارا دوم خبر داد و دلیل آن را ناشی از عدم همکاری وزارت نفت اعلام کرد که قرار شد سهام دولتی پالایشی ها به صورت بلوکی عرضه شود که وزارت نفت بلافاصله در واکنش به این موضوع اعلام کرد این وزارتخانه هیچ منعی برای انجام عرضه ETF  ندارد زیرا متولی انجام این مهم بر عهده وزارت اقتصاد است و در صورت تصمیم وزارت اقتصاد بر عرضه ETF  وزارت نفت هر گونه همکاری در این زمینه  را انجام خواهد داد.
با واکنش وزارت نفت در این خصوص بلافاصله وزارت اقتصاد از انجام ETF پالایشی ها خبر داد و مراحل ثبت نام و عرضه سهام دولتی پالایشی ها در قالب EFT به انجام رسید که از قرار معلوم هفته آینده این موضوع عملیاتی خواهد شد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :