١٣٩٩/٠٦/١٧ ١٠:٠٨ ق ظ
کد خبر : ٧٢١٦٣
مدیرعامل توانیر به "سهام انرژی" گفت:
بورس محل مناسبی برای تعیین قیمت واقعی برق
متولی زاده گفت: در تنظیم قیمت برق به دنبال متعادل کردن عرضه و تقاضای برق هستیم و در این زمینه مصوباتی در دست پیگیری داریم که بورس هم می تواند به این تعادل عرضه و تقاضا کمک کند.
محمد حسن متولی زاده قائینی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیردر گفتگو با خبرنگار سهام انرژی، درباره دلایل پایین بودن قیمت برق و عدم رغبت سرمایه گذاران در این صنعت اظهار داشت: در هیات تنظیم بازار برق ما بدنبال روشی هستیم تا عرضه و تقاضا بتواند مبنای قیمت گذاری برق قرار گیرد و با توجه به اینکه بخش عمده ای از تولیدکنندگان ومصرف کنندگان برق کشور بخش خصوصی هستند به دنبال مصوباتی هستیم تا بتوانیم شرایطی را برای شفاف سازی عرضه و تقاضا واقعی بوجود آوریم.
وی در زمینه چگونگی این عرضه و تقاضا گفت: در جلساتی که با دولت داشتیم پیشنهاد دادیم ما به عنوان نهاد دولتی هم خریدار انحصاری برق از تولیدکنندگان و هم فروشنده انحصاری برق به خریداران هستیم؛ بنابراین شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا خریدار و فروشنده واقعی با هم و بدون واسطه معالات برق داشته باشند و ما فقط مسئولیت انتقال را بر عهده بگیریم که با این کار در شرایط رقابتی، قیمت واقعی برق نیز مشخص خواهد شد و حق طرفین یعنی خریدار و فروشنده هم ضایع نمی شود.
وی در مورد عملکرد بورس در کمک به تعادل این عرضه و تقاضا گفت: با کمک بورس می توانیم این تعادل عرضه و تقاضا را بوجود آوریم که هم بورس برق ما رونق بیشتری می گیرد و هم اینکه عرضه و تقاضای واقعی خود را نشان می دهد.
متولی زاده  درباره افزایش قیمت برق در آینده پیش بینی کرد: اینکه دولت و یا تیمی به کمک تنظیم بازار و افزایش قیمت برق باشند این طور نیست بلکه در صورت ابلاغ مصوبه مذکور و واگذاری ومعاملات برق به ذینفعان می تواند به افزایش قیمت برق بیانجامد که در صدد این هستیم تا پایان امسال شرایطی را بوجود آوریم تا قیمت برق واقعی شود.
به گفته متولی زاده، مصوبات در حال پیگیری توانیر در زمینه رفع انحصار عرضه و تقاضای برق و تنظیم قیمت برق پس از تایید، ابلاغ خواهد شد و در صورت انجام آن قیمت برق هم واقعی می شود.
این گفتگو در بخش " صوت " پایگاه خبری سهام انرژی بارگذاری شده است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :