١٣٩٩/٠٦/١٩ ١:٢٠ ب ظ
کد خبر : ٧٢١٦٧
گزارش "سهام انرژی" از انتشار صورت های مالی پالایشی ها در کدال:
سود پالایشی ها با حمایت نقدینگی بازار و تخفیف خوراک
از زمان رونق بورس در ابتدای سال 99 و تثبیت قیمت نفت نمادهای پالایشی از رشد قابل توجهی برخوردار شدند که با اعمال تخفیف قیمت خوراک از یک طرف و صندوق پالایشی ها نیز این نمادها از شاخص سازان بازار سهام محسوب می شوند.
به گزارش سهام انرژی، با وجودی که از ابتدای سال، کلیه نمادهای بورس به دلیل ورود نقدینگی و کسب سود رشد فزاینده ای را تجربه کردند اما شرکت های دارای ساختار بنیادی و P/E پایین در قیمت و درآمد مورد توجه بودند که نمادهای پالایشی دارای چنین مشخصه ای هستند.
در انتهای سال 98 شرکت های پالایشی در صورت های مالی خود سود و زیان به ثبت رساندند البته در صورت های مالی حسابرسی نشده خود که دلیل آن کاهش قیمت نفت و افزایش هزینه و کاهش نرخ فرآورده های نفتی اعلام شده بود و طبق حمایت دستوری از سوی وزارت نفت به دلیل اصلاح قیمت خوراک این نمادها سود کشف شده خود را در 5 ماهه منتهی به پایان مرداد ماه امسال به ثبت برسانند.
با انتشار گزارش 5 ماهه  منتهی به مرداد ماه نمادهای پالایشی پس از اعمال تخفیف خوراک این شرکت ها سود خالص خود را برای هر سهم جهت اطلاع سهامداران اعلام کردند:
پالایشگاه نفت بندرعباس با نماد "شپنا" در دوره 5 ماهه خودسود خالص 62.2 تومانی برای هر سهم اعلام کرد.
پالایشگاه نفت شیراز با نماد "شراز" هم وضعیت 5 ماهه را منتشر کرد در عملکرد مالی 5 ماهه این شرکت سود خالص به ازای هر سهم برابر با 647.6 تومان محقق شده است.
پالایشگاه نفت بندرعباس با نماد شبندر سود خالص خود برای هر سهم را 87 تومان، پالایشگاه نفت تهران با نماد شتران 46.4 تومان پالایشگاه نفت لاوان با نماد شاوان 188.9 تومان و پالایشگاه نفت تبریز با نماد شبریز 98 تومان بوده است.








برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :