١٣٩٩/٠٦/٢٤ ٤:٤٧ ب ظ
کد خبر : ٧٢١٧٧
گزارش "سهام انرژی" از افزایش سرمایه نمادهای پالایشی:
افزایش سرمایه قدم بعدی سودآوری پالایشی ها با تجمیع نقدینگی
پالایشی ها در انتشار گزارش 5 ماهه خود در صورت های مالی سود و زیان از کشف سود خالص ناشی از تخفیف در نرخ خوراک خبر دادند که این تجمیع سود، افزایش سرمایه این نمادهای بورسی را در پی داشت.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، با اعلام گزارش 5 ماهه پالایشی ها و کسب سودهای خالص چند درصدی و ثبت آن در صورت های مالی، منجر به این شد که نمادهای پالایشی با انباشت سود و درخواست افزایش سرمایه به سازمان بورس شدند و تاکنون با درخواست پالایشگاه نفت اصفهان با نماد "شپنا" و پالایشگاه نفت تهران با نماد "شتران" موافقت شده است.
سازمان بورس با درخواست مجوز 49 درصدی افزایش سرمایه پالایشگاه نفت اصفهان موافقت کرد تا سرمایه این شرکت از 5100 میلیارد تومان به 7600 میلیارد تومان برسد.
همچنین با درخواست مجوز 70 درصدی افزایش سرمایه پالایشگاه نفت تهران "شتران" موافقت شده است تا این شرکت سرمایه خود را 4400 میلیارد تومان به 7500 میلیارد تومان  از محل سود انباشته افزایش دهد.
دیگر پالایشی ها تا این لحظه گزارشی مبنی بر افزایش سرمایه ارائه نداده اند که به محض انتشار اطلاع رسانی خواهد شد.





بر اساس گزارش 5 ماهه  نمادهای پالایشی منتهی به مرداد 1399 پس از اعمال تخفیف خوراک این شرکت ها سود خالص خود را برای هر سهم جهت اطلاع سهامداران اعلام کردند:
پالایشگاه نفت بندرعباس با نماد "شپنا" در دوره 5 ماهه خودسود خالص 62.2 تومانی برای هر سهم اعلام کرد.
پالایشگاه نفت شیراز با نماد "شراز" هم وضعیت 5 ماهه را منتشر کرد در عملکرد مالی 5 ماهه این شرکت سود خالص به ازای هر سهم برابر با 647.6 تومان محقق شده است.
پالایشگاه نفت بندرعباس با نماد شبندر سود خالص خود برای هر سهم را 87 تومان، پالایشگاه نفت تهران با نماد شتران 46.4 تومان پالایشگاه نفت لاوان با نماد شاوان 188.9 تومان و پالایشگاه نفت تبریز با نماد شبریز 98 تومان بوده است.


چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :