١٣٩٩/٠٧/١٦ ٢:٣٨ ب ظ
کد خبر : ٧٢٢٠٣
خبر خوش وزير نيرو از نشست هيئت دولت؛
مصرف‌كنندگان بزرگ، برق خود را از بورس انرژی دريافت مي‌كنند
وزير نيرو گفت: امروز هيئت وزيران پيشنهاد وزارت امور اقتصادي و دارايي و دستگاه‌هاي مرتبط را تصويب كرد كه بر اساس اين پيشنهاد مصرف‌كنندگان بزرگ اعم از 5 مگاوات و بالاتر، برق خود را از بازار بورس انرژي دريافت مي‌كنند.
به‌گزارش سهام انرژی ،رضا اردكانيان وزیر نیرو امروز چهارشنبه در حاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه در بخش برق بويژه در روزهاي اخير با آن مواجه بوديم اين است كه با توجه به توليد بيش از 60 درصد برق توسط بخش خصوصي، توليد كنندگان اين بخش براي دريافت وجه برقي كه به شركت توانير به عنوان خريدار انحصاري برق مي‌فروشند، هم تابع قيمت‌هاي تكليفي و هم از بابت دريافت اين وجه با فاصله زماني قابل ملاحظه‌، گله‌مند بودند و ما يكي از بدهكاران عمده در اين عرصه بوديم.
وي با اشاره به مصوبه هيئت دولت گفت: در اينجا، تعاملي بين توليد كننده و مصرف كننده خواهد بود كه هم كمك بزرگي به توليد كنندگان براي دريافت سريع وجه برق است و هم اينكه بر اساس تجربه‌اي كه داريم پس از كشف قيمت، قيمت‌هاي مناسبي عايد مصرف‌كنندگان مي‌شود.
اردكانيان گفت: با مصوبه امروز هيئت وزيران، شركت توانير در اينجا نقش تنظيم كننده را دارد و اگر جايي بايد برقي بين مركز توليد و محل مصرف انتقال دهد، اين اقدام را انجام داده اما ديگر منحصرا خريدار نخواهد بود. اين حركتي است كه در ادامه به رشد و پويايي صنعت برق كمك بزرگي خواهد كرد. دستورالعمل اجرايي آن نیز طبق مصوبه هيئت وزيران آماده خواهد شد./پاون


برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :