١٣٩٩/٠٩/٠٣ ٢:٠٦ ب ظ
کد خبر : ٧٢٢٦٤
سهام انرژی،
افزایش قیمت نفت و صعود سهام پالایشی ها
تقویت قیمت نفت با انتشار و وقوع اخبار متعدد در دنیا تاثیر بسزایی در افزایش سهام شرکت های پالایشی گذاشته است مضافا به اینکه این نوسانات قیمت در کرک اسپرد پالایشی ها و افزایش قیمت دلار نیمایی سهام این شرکت ها را ارزنده کرده است .
سهام انرژی- تقویت قیمت نفت با انتشار و وقوع اخبار متعدد در دنیا تاثیر بسزایی در افزایش سهام شرکت های پالایشی گذاشته است مضافا به اینکه این نوسانات قیمت در کرک اسپرد پالایشی ها و افزایش قیمت دلار نیمایی سهام این شرکت ها  را ارزنده کرده است .
به اعتقاد کارشناسان تقریبا کرک اسپرد پالایش نفت بر اساس اطلاعات موجود همچون تابستان باقی مانده با این تفاوت که دلار نیمایی از متوسط 19هزار تومان به 25هزار تومان رسیده است. این تخفیف دریافت شده برای پالایشی ها فاصله بین نرخ دلار و قیمت کرک اسپرد را پوشش می دهد و نهایتا کرک اسپرد پالایش هر بشکه نفت حدود 4.25 دلار برآورد می شود به عبارتی پالایش هر بشکه نفت حدود 100هزار تومان سود ایجاد می کند.
به گفته کارشناسان این برآورد بر مبنای نرخ های جهانی است که در داخل محاسباتی صورت می گیرد. از قرار معلوم سهام پالایشی ها  تا نتایح بعدی شرایط مساعدتری نسبت به دیگر سهم ها دارند.



برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :