١٣٩٩/١٠/٠٣ ٢:٢٢ ب ظ
کد خبر : ٧٢٣٢٠
مدیرعامل تولید برق حرارتی به "سهام انرژی" گفت:
نیروگاه های تهران تا به حال مازوت مصرف نکرده اند
طرز طلب اظهار داشت: نیروگاه های اطراف تهران تاکنون سوخت مازوت را به عنوان سوخت جایگزین گاز به کار نبرده اند و اصلا مازوت مصرف نمی کنند.
محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در گفتگو با خبرنگار سهام انرژی ضمن شفاف سازی از مصرف سوخت مازوت نیروگاه های تهران و آلودگی شهر تهران، مصرف هرگونه سوخت مازوت توسط نیروگاه ها تهران را رد کرد و گفت: مصرف مازوت مختص نیروگاه های بخار است و در استان تهران دو نیروگاه بعثت و منتظر قائم در کرج است که اینها می توانند مازوت مصرف کنند اما تا به حال مازوت مصرف نکرده اند.  
وی ادامه داد: در تهران نیروگاهی نداریم که مازوت مصرف کنند و در شرایط کمبود گاز به دلیل فصل زمستان این نیروگاه ها از سوخت مایع و گازوئیل استفاده می کنند.
وی در خصوص همکاری شرکت ملی گاز با نیروگاه ها اظهار داشت: شرکت ملی گاز مشکلی با ارائه گاز به نیروگاه ها ندارد اما در شرایطی که مصارف خانگی افزایش می باید ناچار گاز به نیروگاه ها کمتر می دهد و نیروگاه ها از گازوئیل استفاده می کنند.
طرز طلب اظهار نظر یکی از مدیران سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه شرکت ملی نفت مازوت اضافی خود را در اختیار نیروگاه ها به عنوان سوخت قرار می دهد رد کرد و این نظر را از پایه بی اساس دانست.
گمانه زنی ها نسبت به آلودگی هوای تهران در هفته گذشته تاکنون ادامه دارد و هر ساله یک بخشی به عنوان متهم ردیف اول این آلودگی معرفی می شود. سال های گذشته آلودگی بنزین سوژه بسیاری از رسانه ها و مخالفان را در پی داشت که امروز این سوژه به دلیل تولید بنزین در داخل کشور با بالاترین کیفیت از میز قضاوت به کناری رفته است و هر ساله این متهم کردن ها ادامه دارد. اما امسال نیز مازوت سوزی نیروگاه ها نقل مجالس شده است و تایید و تکذیبیه ها نیز از پس آن مطرح می شود که با اتمام فصل زمستان و کاهش وارونگی هوا این موضوع از یادها می رود و سال بعد با سوژه های دیگری خود را نشان می دهد و این آلودگی و هوای ناسالم در فصل پاییز و زمستان همچنان وجود دارد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :