١٣٩٩/١٠/٠٨ ١٠:٣٨ ق ظ
کد خبر : ٧٢٣٢٧
معاون وزیر در امور گاز به "سهام انرژی" گفت:
رگولاتوری ها عرضه گاز به بورس انرژی را مشخص کنند+صوت
تربتی گفت: هنوز بستر لازم برای عرضه گاز به بورس مشخص نشده است و و باید رگولاتوری ها بیایند در نظام بورس بستر لازم را فراهم کنند.
تربتی معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز در گفتگو با خبرنگار "سهام انرژی" درباره دلیل عدم عرضه گاز به بورس انرژی، گفت : کارهایی برای عرضه گاز در بورس انرژی در حال انجام است اما هنوز بستر لازم برای این عرضه مشخص نشده است و این عرضه به حضور رگولاتوری ها بستگی دارد.
وی ادامه داد: عرضه گاز در بورس به نهادهای بیرون از دولت مربوط است که این نهادها همان رگولاتوری ها هستند تا شرایط را برای عرضه مهیا کنند.
وی درباره رگولاتوری ها گفت: رگولاتورها مانند نهادها، مجلس و یا کمیسیون انرژی است تا در این زمینه ورود کنند. ضمن اینکه هنوز قانون و مقرراتی برای عرضه گاز به بورس نداریم درحالیکه محصولات دیگر ما اعم از گوگرد، گاز مایع در بورس عرضه می شود به عبارتی ما برای این محصولات بستر و شرایط عرضه را داریم اما فعلا در مورد گاز این سازوکار و چگونگی فراهم نشده است.
بالانس عرضه گاز به نیروگاه ها فقط مختص فصل زمستان نیست
تربتی درباره محدودیت عرضه گاز به نیروگاه ها گفت: این بالانس عرضه گاز به نیروگاه ها به صورت روزانه است و ما در تابستان نیز این بالانس را داریم. اما در مجموع وزارت نفت همواره سوخت نیروگاه ها را تامین می کند و تا جایی که امکان پذیر باشد الویت با عرضه گاز است و ما به دلیل مصارف خانگی و افزایش آن مجبوریم این بخش را تامین کنیم و نیروگاه ها به دلیل کمبود گاز سوخت دوم را انتخاب می کنند.
وی بیان کرد: معمولا سوخت دوم این نیروگاه ها مانند نفت گاز و مازوت است که بستگی به نوع مصرف نیروگاه ها این سوخت ها به کار می رود.
تربتی افزود: پیش بینی می کنیم اگر مصرف به اندازه قابل توجهی افزایش یابد این محدودیت عرضه گاز به نیروگاه ها بیشتر شود. که البته هر ساله دی و بهمن ماه ما شاهد مصرف پیک گاز هستیم که در صورت صرفه جویی می توانیم این محدودیت را برای نیروگاه ها کمتر کنیم.
 
صوت: http://sahamenergy.ir/Media/?Id=76
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :