١٣٩٩/١٠/٢٠ ١٢:٠١ ب ظ
کد خبر : ٧٢٣٤٦
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:
هیچ برنامه و رویه مشخصی برای توسعه صادرات وجود ندارد
سلاح ورزی گفت: مواره مشکلات بر سر راه صادرکنندگان وجود دارد و با گذشت این سال ها برنامه مشخصی برای تسهیل صادرات صورت نگرفته است.
به گزارش سهام انرژی، حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق ایران در آستانه برگزاری گرامیداشت روز ملی صادرات بیان کرد: با گذشت 33 سال از نام‌گذاری روز ملی صادرات و باوجود مشکلات متعدد بر سر راه صادرکنندگان، هیچ برنامه و رویه مشخصی برای توسعه صادرات وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر در این 33 سال 6 مورد از موانع اصلی صادرات را رفع می کردیم و روی برنامه ریزی های 5 ساله توسعه صادرات غیر نفتی تمرکز بیشتری می کردیم حداقل موانع و مشکلات صادراتی کشور کمتر می شد اما هر ساله شاهد مشکلات روتین و کلیشه ای صادرات و موانع آن برای صادرکنندگان هستیم  و برای این مشکلات هنوز راه حل نهایی و منسجمی ارائه نشده است.
وی تصریح کرد: در 2 سال گذشته با تشدید حلقه تحریم ها به ایران، توقع این بود که شاهد سیاست راهبردی تسهیل تحریم ها باشیم اما متاسفانه در 2 سال اخیر با تعدد بخشنامه ها و وردیه ها و اظهار نظرهای مختلف شرکت های صادراتی و تجار انگیزه خود را برای صادرات از دست دادند و در مواردی هم این اظهارنظرها باعث کدورت و لکه دار شدن حیثیت آن ها و در معرض خطر قرار گرفتن حقوق و مالکیت خصوصی و اعتبار بین المللی آنها شد و این موضوع خطر کاهش صادرات غیر نفتی را بیشتر کرد.
سلاح ورزی گفت: با روی کار آمدن وزیر جدید صمت نیز دستورالعمل ها و تصمیماتی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گرفته شد و نهایتا به خواسته فعالان اقتصادی توجه شد اما این دستورالعمل ها نیز دارای اشکالاتی است که نیازمند بررسی بیشتر است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :