١٣٩٩/١٠/٢٢ ١٠:٢٧ ق ظ
کد خبر : ٧٢٣٥٠
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت:
انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین منابع نفتی هفته آینده
کرباسیان در آیین امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت: تا پایان دی ماه امسال، ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می‌شود.
به گزارش سهام انرژی، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت بیان کرد: برای تامین منابع این طرح، ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۹۷ منتشر شد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز تا پایان دی‌ماه امسال منتشر می‌شود.
وی درباره امضای قراردادهای نگهداشت تولید گفت: قراردادهایی که امروز امضا می‌شود در مجموع به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار خواهد بود و با اجرای کامل قراردادهای امروز ۹۵ هزار بشکه به تولید روزانه نفت کشور افزوده می‌شود.
کرباسیان ادامه داد: امروز در برخی پروژه‌های این طرح به تولید نفت دست یافته‌ایم که بسیار نویدبخش است.
وی ادامه داد: ۱۸ دکل حفاری در این طرح فعال است و پیش‌بینی می‌شود با فعال شدن تمام بسته‌های قراردادی، تعداد دکل‌های فعال به ۵۵ دستگاه برسد.

با توسعه بیشتر میدان‌های مشترک دیپلماسی انرژی را تقویت می‌کنیم
حسین‌ حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در آیین امضای قرارداد مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار گفت: ایران با داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز یکی از کشورهای ثروتمند در زمینه انرژی است و این موضوع کار ما را سخت می‌کند.
وی گفت:  بخش اعظمی از صادرات نفت کشور در سال‌های اخیر به دلیل تحریم قطع شد و تلاش شد وابستگی بودجه به نفت کم شود. یکی از راه‌های کاهش وابستگی به نفت صیانت از مخازن نفت و گاز است.
حسین زاده گفت:  هرچقدر بیشتر بتوانیم میدان‌های مشترک را توسعه دهیم افزون بر افزایش تولید، دیپلماسی انرژی را تقویت و قدرت چانه‌زنی‌مان را بالا می‌بریم.
وی تاکید کرد: اقتصاد بدون پول نفت نمی‌شود. طرح‌های جلوگیری از خام‌فروشی که مدنظر مقام معظم رهبری است هم باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده در بخش پایین دست حرکت کند.

برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :