١٣٩٩/١١/٠٧ ١٠:٥٨ ق ظ
کد خبر : ٧٢٣٧٧
رییس کل بانک مرکزی خبر داد:
فروش نفت و فرآورده های آن و عرضه روزانه بیش از 150 میلیون دلار به سامانه نیما
رییس کل بانک مرکزی از عرضه ۱۵۰ میلیون دلاری در سامانه نیما به دلیل افزایش فروش نفت و فراورده نفتی خبر داد.
به گزارش سهام انرژی از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی ضمن اعلام این خبر که عرضه ارز در سامانه نیما روزانه به طور متوسط به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است، تصریح کرد: امروز درجلسه ستاد اقتصادی دولت، وزیر محترم نفت گزارش خوبی از روند صادرات نفت و نیز فرآورده های نفتی ارایه کرد که در نوع خود، یک رکورد تلقی می‌شود.
رییس شورای پول و اعتبار افزود: قبلاً نیز گفته بودم با روند صادرات نفتی و غیرنفتی شاهد تعادل بیشتر بازار ارز و تقویت قدرت بازار ساز خواهیم بود.
رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: سامانه یکپارچه معاملات ارزی (نیما) در خصوص معاملات ارزی بین صادرکنندگان و واردکنندگان و بازار متشکل معاملات ارزی درخصوص معاملات اسکناس بسیار روان است.
همتی در پایان اعلام کرد: درهفته اخیر به طور متوسط روزانه بیش از ۱۵۰میلیون دلار درسامانه نیما عرضه انجام گرفته است؛ هر چند وارد کنندگان شاید در انتظار کاهش بیشتری در نرخ ارز با احتیاط خرید می کنند.
بنا به تایید این خبر، بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست خبری با خبرنگاران حاضر در نمایشگاه 25 صنعت نفت، فروش نفت و صادرات آن در روزها و هفته های اخیر را تایید کرد و به صراحت گفت: فروش نفت به شدت افزایش پیدا کرده است.
همچنین صادق آبادی معاون وزیر نفت در حوزه پالایش و پخش نیز در این نمایشگاه طی گفتگویی اعلام کرد: ایران هم‌اکنون بزرگترین تولید کننده و بزرگترین صادرکننده بنزین در منطقه است که به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، ارمنستان، اذربایجان، کردستان عراق به طور مستقیم بنزین صادر می کند و بیشتر صادرات از بستر بورس انرژی در حال انجام است.


برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :