١٣٩٩/١٢/٠٤ ١٢:٥٤ ب ظ
کد خبر : ٧٢٤٢٣
مديرعامل توانير گفت:
سخت ترين سال صنعت برق را سپری كرديم
متولی زاده گفت: امسال با توجه به کمبود سوخت نیروگاهی و منابع مالی سخت ترین سال صنعت برق را سپری کردیم.
به گزارش سهام انرژی محمد حسن متولی زاده مديرعامل توانير،طی سخنانی در مراسم هشتمين كنفرانس منطقه ای سيرد، سال 99 را سخت ترين سال صنعت برق برشمرد و گفت : امسال با توجه به گرمای شديد و مداوم، شرايط كرونايي، زمستان سردي كه با كمبود سوخت نيروگاهي همراه بود و كمبود منابع مالي، سخت ترين سال صنعت برق، با سربلندي سپري شد.
وی با اشاره به رشد ميانگين 7 درصدي پيك مصرف در سال هاي گذشته، خاطرنشان كرد: با تلاش هاي صورت گرفته اين روند متوقف و رشد پيك در دوسال متوالي به يك درصد محدود شد كه همين موضوع باعث حفظ سرمايه گذاري هاي صورت گرفته، افزايش راندمان و كاهش هزينه هاي كشور شده است.
متولي زاده ياداور شد: اين اقدام باعث شد تا از سرمايه گذاري انجام شده و انرژي اوليه بيشتر استفاده كنيم.
وي همچنين به برنامه ريزي و نظم دهي به پروژه هاي صنعت برق نيز اشاره كر و گفت: اين پروژه ها در قالب پويش هر هفته الف ب ايران نظم يافت .
متولي زاده ادامه داد: در بخش پروژه هاي سازوكاري نيز، صنعت برق با راه اندازي مركز پايش، پيشتاز بود .
مديرعامل توانير از كاهش تلفات برق به عنوان يكي از مهمترين فعاليت ها و عملكردهاي صنعت برق ياد كرد و گفت: اين اقدام به تنهايي باعث كاهش بيش از 50 هزار ميليارد توماني هزينه هاي كشور شده است.
مديرعامل توانيرهمچنين ازپرسنل وهمكاران صنعت برق خواست با تمركز بر دو محور فعاليت هاي انجام شده و دستاوردهاي حاصل شده، با هدف مستندسازي فعاليت ها و نيازهاي صنعت برق كه يكي از مهمترين آنها مديريت انرژي است، دركنفرانس هاي بين المللي وعلمي حضور يابند و به تبادل تجربه بپردازند.
متولي زاده خاطرنشان كرد: به عنوان يكي از كشورهايي كه بيشترين ميزان يارانه انرژي را پرداخت مي كنيم، نيازمند پرداختن و توجه بيشتر به اين موضوع هستيم.
متولي زاده در عين حال به ظرفيت هاي در نظر گرفته شده در بودجه 1400 پرداخت و از مديران استاني خواست تا بهره گيري از پتانسيل هاي موجود، در زمينه كاهش تلفات، مديريت بار و كاهش پيك اقدام كنند.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :