١٤٠٠/٠٢/٠٢ ١٢:٠٦ ب ظ
کد خبر : ٧٢٤٩٦
مديرعامل شركت توانير گفت:
تابستان حساسی به لحاظ تولید برق پیش رو داریم
متولی زاده گفت: کاهش 40 درصدی تولید برق آبی ها به دلیل کم بارشی بی سابقه و گرمای هوا در فروردین و افزایش 22 درصدی مصرف برق در این ماه نشان از تابستانی حساس می دهد.
به گزارش سهام انرژی از توانیر محمد حسن متولی زاده مدیرعامل توانیر امروز 2 اردیبهشت ماه در مراسم مانور و اقدام فراگیر در توزیع برق 1400 گفت: در روزهای گذشته گرمای زودرس در سطح کشور نشان می دهد که به طور متوسط هوای شهرها 5 درجه در فروردین 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل، گرم تر شده است؛ همچنین کم بارشی بی سابقه هم در سطح کشور باعث ورود چاه های کشاورزی وارد مدار شده لذا این اتفاق منجر به افزایش 22 درصدی مصرف برق شده است.
به گفته وی هیچ سالی این تجربه را که در فروردین ماه افزایش 22درصدی گرمای هوا نسبت به سال قبل آن را تجربه نکردیم.
متولی زاده درزمینه تولید برق آبی ها گفت: کاهش حجم آب پشت سدهای برق آبی نکته بسیار حساس و مورد توجهی است به طوری که حدود 40 درصد کمبود تولید برق را از برق آبی ها خواهیم داشت.
به گفته متولي زاده، كمبود توليد نيروگاه هاي برق آبي،به دليل كاهش بارندگي ها، باعث  بهم خوردن تراز توليد و مصرف برق شده است و به همين دليل همكاران ما در صنعت برق بايد  پيش بيني هاي لازم را براي مديريت اين شرايط و مصرف برق انجام دهند.
وي با بيان اين كه تابستان هاي سخت چندسال گذشته  را با موفقيت پشت سرگذاشتيم، خاطرنشان كرد: امسال علاوه بر كاهش بارندگي ها، به دليل قرارگرفتن در شرايط كرونايي و گرماي هوا، از هم اكنون شاهد افزايش مصرف برق هستيم و به همين دليل نيازمند اقدامات جديدتري هستيم .
نخستين اقدام فراگير ۱۴۰۰ توزيع برق كشور را آغاز کردیم
متولی زاده از مبارزه با دستگاه هاي رمزارز غيرمجاز، تعديل روشنايي راه هاي بين شهري و تعديل روشنايي معابر را سه محور اصلي نخستين اقدام فراگير امسال برشمرد.
وی افزود: همه توان خود را براي گذر موفق از پيك 1400 بكار خواهيم بست و در اين راستا، امروز پنجشنبه 2 ارديبهشت ماه جاري، نخستين اقدام فراگير سال 1400 با هدف گذر از پيك تابستان با سه محور اصلي آغاز شد.
وي از مبارزه با دستگاه هاي رمزارز غيرمجاز، تعديل روشنايي راه هاي بين شهري و تعديل روشنايي معابر را سه محور اصلي نخستين اقدام فراگير امسال برشمرد و افزود: امسال اين برنامه ها در قالب اقدام هاي فراگير، پيگيري و اجرا خواهد شد.
متولي زاده ياداور شد: برگزاري اين مانورها و اقدام هاي فراگير نشان مي دهد كه آمادگي انجام عمليات را از خودمان شروع كرديم.
متولي زاده با اشاره به اين كه در اين اقدام فراگير  6 هزار نفر از نيروهاي عملياتي در قالب 1200 اكيپ حضور دارند، تاكيد كرد: علاوه بر اهداف سه گانه اين اقدام فراگير، از امروز مصرف برق ادارات و شركت هاي تابعه وزارت نيرو را با كاهش مصرف برق سيستم هاي سرمايشي تعديل خواهد شد.
مديرعامل توانير تاكيد كرد: در گام نخست مصرف برق ادارات صنعت برق و شركت هاي تابعه وزارت نيرو با سخت گيري تا 50 درصد سال گذشته كاهش خواهد يافت و در گام بعدي براي اجراي اين كار در  ساير دستگاه هاي اداري، اقدام خواهد شد.
متولي زده در عين حال از شركت هاي توزيع خواست تا براي ارتباط گيري با مشتركان پرمصرف و ارائه اطلاعات لازم به اين گروه ها براي كاهش مصارف برق، آمادگي داشته باشند.
متولي زاده  همچنين ياداور شد: همه  بايد بدانيم كه مصرف برق يك كولرگازي به اندازه  چنددستگاه تنفس مصنوعي است كه در اين شرايط كرونايي مورد نياز بيماراني است كه در بيمارستان ها در حال درمان هستند.


برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :