١٤٠٠/٠٣/٠١ ١٠:٢٥ ق ظ
کد خبر : ٧٢٥٤٥
سخنگوی صنعت برق خبر داد:
مراکز مجاز رمزارز به دلیل پایداری برق خاموش می شوند/پرداخت پاداش به معرفی کنندگان مراکز رمز ارز
رجبی مشهدی گفت: هم اكنون مصرف برق مراكز استخراج رمز ارز كه به صورت مجاز فعاليت مي كنند به 300 مگاوات مي رسد كه برق اين ميزان به منظور حفظ تعادل و پايداري شبكه برق، قطع مي‌شود.
به گزارش سهام انرژی از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت:  براساس بارهاي شناسايي شده و براوردهاي صورت گرفته در مانورهاي برگزار شده، در حال حاضر بيش از 2000 مگاوات  برق در مراكز غير مجاز استخراج رمز ارز در كشور مصرف مي شود، كه اين مصارف غيرقانوني به دليل اتصالات نادرست و افزايش تقاطعه اي مصرف برق باعث آسيب ديدگي و حتي سوختن تجهيزات شبكه شده كه خاموشي هايي را به دنبال خواهد داشت.
رجبي مشهدي با بيان اينكه مصارف غيرقانوني باعث ايجاد نوسان در شبكه برق مي شوند، از مشتركان خانگي كه از دستگاه ماينر و تجهيزات مربوطه براي استخراج رمز ارز در منزل استفاده مي كنند خواست كه سريعتر نسبت خاموش كردن اقدام نمايند .
وي تصريح كرد:  در صورت عدم قطع و شناسايي، علاوه بر ضبط تجهيزات تا تعيين تكليف نهايي، برق منزل  اين دسته از مشتركان متخلف نيزقطع خواهد شد.
رجبی مشهدی اظهار داشت: هموطنان عزیز به منظور حفظ پايداری شبكه برق و جلوگيری از بروز خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبكه برق كه آسيب آن به خود مردم می‌رسد، می‌توانند هرگونه فعاليت غيرقانونی و استفاده غيرمجاز از شبكه برق را از طريق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.
سخنگوی صنعت برق گفت:  در اين سايت بخشی جداگانه برای معرفی مراكز يا افرادی كه به صورت غيرمجاز به استخراج رمز ارز مي پردازند وجود دارد كه مردم می‌توانند از طريق مراجعه به اين بخش، حتی شماره شبا بانكی خود را جهت دريافت پاداش معرفی مركز غيرمجاز، اعلام كنند.
به گفته مشهدی، پرداخت پاداش به افرادي كه به افشاي مراكز استخراج رمز ارز اقدام مي كنند، پس از بررسي و تاييد صحت  گزارش ارائه شده، انجام می‌شود.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :