١٤٠٠/٠٣/٢٣ ١٠:٣٩ ق ظ
کد خبر : ٧٢٥٧٨
به زودی،
وزارت نیرو لایحه ساماندهی رمزارزها را به مجلس ارائه می دهد
وزیر نیرو در پاسخ به پیگیری مجلس درباره دلایل قطعی های برق و استفاده تولید رمزارزها به عنوان مصرف کنندگان بزرگ برق، از ارائه لایحه درباره رمز ارزها به مجلس خبر داد.
به گزارش سهام انرژی از خانه ملت رضا اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرد: وزارت نیرو دست به کار تدوین این لایحه شده است و به زودی لایحه مذکور را به دولت ارائه می‌دهیم و دولت نیز در اسرع وقت به مجلس تقدیم خواهد کرد.
وی یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال جاری اوج بارهای مصرف را تجربه کرده‌ایم که سال گذشته این شدت گرما در تیرماه تجربه شد، در عین حال استفاده غیرمجاز  از دستگاه های تولید رمزارز مزید بر علت کمبود برق شده به‌همین دلیل مسئولان مربوطه در حال پیگیری و شناسایی افرادی هستند که در بحث تولید غیرمجاز این حوزه فعالیت دارند البته مجازها دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند.
اردکانیان تاکید کرد:بحث رمزارزها باید ساماندهی قانونی شوند و ارائه لایحه یکی از این مسیرها برای قانونی کردن فعالیت‌ در این زمینه است.
وزیر نیرو اضافه کرد: در وزارت نیرو دستورالعملی صادر کرده‌ایم مبنی بر اینکه افراد علاقه‌مند به استفاده مجاز از انرژی، برای تولید رمزارز، می‌توانند از نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده کنند، درواقع ما کمبود انرژی‌شان را از شبکه برق سراسری در مواقعی -که امکان آن وجود دارد- تامین می‌کنیم و متناسب با آن در سایر مواقع این انرژی را از آن‌ها پس می‌گیریم، درواقع یک نوع تهاتر انرژی صورت می‌گیرد.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :