١٤٠٠/٠٦/٠٢ ١٠:٠١ ق ظ
کد خبر : ٧٢٦٩٧
بهای نفت در جهان به کانال 69 دلار بازگشت
قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۳۱ دقیقه امروز (سه‌شنبه، دوم شهریورماه) با ۶۶ سنت افزایش به ۶۹ دلار و ۴۱ و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۶۰ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۲۴ سنت برای هر بشکه رسید.
به گزارش سهام انرژی، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه روند نزولی هفت روزه را متوقف کرد و تحت تاثیر تقاضای سرمایه گذاران برای خرید ارزان، افزایش یافت با این حال نگرانی های کرونایی و دلار قوی رشد قیمت ها را محدود نگه داشت.
قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (یکم شهریورماه)، ۶۸ دلار و ۷۵ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۶۵ دلار و ۸۴ سنت بود.
قیمت نفت امروز پس از آنکه برنامه‌ریز دارویی ایالات متحده واکسن فایزر برای درمان ویروس کرونا را به‌طور کامل تأیید کرد افزایش یافت و سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد که تقاضای سوخت به‌دنبال افزایش واکسیناسیون کرونا در ایالات متحده بیشتر می‌شود.
ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت ارزی اواندا در این باره گفت: تأیید کامل واکسن فایزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا سبب می‌شود بسیاری از تردیدها درباره واکسیناسیون پایان یابد.
وی اظهار کرد: با توجه به احتمال اجباری شدن واکسیناسیون در بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها شاهد افزایش رفت‌وآمد کاری در فصل پاییز خواهیم.
کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد در شرکت فوجیتومی سکیوریتیز در این باره گفت: قیمت نفت پس از کاهش شدیدی که هفته گذشته داشت، روز دوشنبه نفس تازه کرد. ما انتظار داریم هفته جاری اصلاح قیمت بیشتری را ببینیم اما فضای بازار به دلیل نگرانیهای رو به رشد در خصوص کندی رشد تقاضای جهانی برای سوخت تیره می ماند.
کشورهای متعدد جهان به افزایش نرخ ابتلا به ویروس کرونا که ناشی از شیوع نوع شدیدا مسری کرونای دلتا بود، واکنش نشان داده اند و محدودیت های سفر را برای مهار بیماری وضع کرده اند.
دلار قویتر آمریکا هم اشتیاق سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار داده است. این ارز روز دوشنبه در بالاترین حد بیش از ۹ ماه گذشته در برابر ارزهای رقیبش معامله شد. قیمت نفت رابطه معکوس با دلار آمریکا دارد و صعود دلار نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :