١٤٠٠/٠٦/٠٧ ١٢:٠٥ ب ظ
کد خبر : ٧٢٧٠٣
تنگستانی به خبرنگار "سهام انرژی"اعلام کرد:
سودآوری پالایشی ها در سال 99
مدیر مالی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت از سودآوری پالایشی ها در سال 99 و عدم زیان دهی آن ها خبر داد.
به گزارش سهام انرژی ناصر تنگستانی مدیر مالی و اداری انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در گفتگو با خبرنگار سهام انرژی اظهار داشت: خوشبختانه سال 1399 شرکت های پالایشی به هیچ وجه زیان ده نبودند بلکه سودآوربودند.
وی درباره شرایط این روزهای شرکت های پالایشی در بورس گفت: اقبال سهام پالایشی ها در بورس تابع نوسانات بازار است که این روزها شاهد رشد سهام پالایشی ها هستیم و امیدواریم این رشد تداوم یابد.
افزایش روغن موتور به دلیل افزایش قیمت لوب کات
تنگستانی با تایید این مطلب که افزایش چند برابری قیمت روغن موتور به دلیل افزایش لوب کات پالایشگاه ها بوده است بیان کرد: قیمت لوب کات پالایشگاه ها تابعی از افزایش و نوسانات قیمت خوراک است و علاوه بر این محصول تمامی محصولات و فراورده های پالایشی ها تابعی از نرخ خوراک و قیمت های جهانی هستند و گاهی اوقات حتی با نوسان نرخ ارز به دلیل کاهش نرخ فراورده در جهان، قیمت محصولات و فراورده های پالایشی ها در داخل به شدت کاهش می یابد.
تنگستانی به نوسان قیمت خوراک در سال 98 اشاره کرد و گفت: در سال 98 با وجود نوسان نرخ ارز، پالایشی ها که تابعی از نرخ خوراک جهانی هستند ناچار به کاهش قیمت محصولات خود شدند و این تبعات به زیان ده شدن پالایشی ها انجامید. بنابراین افزایش قیمت تابعی از فرمول های خوراک است که هر 15 روز یک بار صورت می گیرد و در صورت کاهش قیمت خوراک قیمت فراورده مانند لوب کات هم کاهش می یابد که این هم باید مانند زنجیره به کاهش قیمت روغن موتور بیانجامد.  
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :