١٤٠٠/٠٧/٠١ ١٠:٤٠ ق ظ
کد خبر : ٧٢٧٤٧
حسین زاده تاکید کرد:
ضرورت متنوع کردن روش‌های فروش نفت با رعایت‌ پیوست‌های امنیتی
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه رعایت‌ پیوست‌های امنیتی در فروش نفت ضروری است اما متنوع کردن روش‌های فروش و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی و غیرشفاف مسئله‌ای است که باید محقق شود.
به گزارش سهام انرژی از خبرگزاری خانه ملت، حسین حسین‌زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درخصوص اینکه ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت و فرآورده‌های نفتی مانند فروش در بورس ضرورت دارد یا خیر؟ گفت: یکی از  انتظارات ما از وزیر جدید نفت، تحول در حوزه فروش نفت است چراکه این فروش باید متنوع‌تر و در عین حال شفاف‌تر شود و اگرچه  رعایت‌ پیوست‌های امنیتی در فروش ضروری است اما متنوع کردن روش‌های فروش و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی و غیرشفاف مسئله‌ای است که باید محقق شود.
وی ادامه داد: تغییر ساختار بورس با هدف مشارکت بخش خصوصی در راستای تنوع‌بخشی به روش‌های فروش نفت و فرآورده‌های نفتی مسئله دیگری است که باید به آن توجه کرد.
وی معتقد است اگر می‌خواهیم سازوکاری برای فروش و عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در نظر بگیریم -که می‌توان شامل عرضه در بورس یا ادامه روند فروش سنتی باشد- خروجی این ساز و کار باید برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که ارزش‌افزوده صنایع پتروپالایشگاهی با تقویت و گسترش این صنایع افزایش پیدا نکند، فروش در بورس نیــز برای کشور ارزاوری چندانی نخواهد داشت چراکه صرفا خام‌فروشی شده است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :