١٤٠٠/٠٧/١٧ ١١:٢٣ ق ظ
کد خبر : ٧٢٧٦٨
سعیدی گفت:
اجرای "طرح کدینگ" سوخت قانونی نیست/مردم و گردشگران سردرگم برای تهیه یک لیتر سوخت
یک نماینده مجلس گفت: فعال نبودن کارت سوخت دیگر شهرها در استان سیستان و بلوچستان در قالب "طرح کدینگ" هیچ پشتوانه قانونی ندارد و حقوق‌حقه مردم را نیز به چالش کشیده است.
به گزارش سهام انرژی از خانه ملت، معین الدین سعیدی با انتقاد از  فعال نبودن کارت سوخت دیگر شهرها در استان سیستان و بلوچستان که عدم گردشگرپذیری و مشکلات دیگر را برای این شهر به همراه داشته است، گفت: متاسفانه گاهی دستورالعمل‌های در استان سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود که با حقوق مردم تضاد دارد نمونه آن اجرای "طرح کدینگ" در این استان است که براساس آن مردم و گردشگران صرفا می‌توانند از یک سری جایگاه‌های مشخص، سوخت دریافت کنند بدین معنا که اگر یک نفر از حوزه چابهار باشد نمی‌تواند از زاهدان بنزین یا هر سوخت دیگری تهیه کنید.
وی ادامه داد: این دستورالعمل در حالی مشکلات عدیده‌ای برای گردشگران ایجاد کرده است که هیچ پشتوانه قانونی ندارد و حقوق‌حقه مردم را نیز به چالش کشیده است به همین دلیل در مجلس به دنبال پیگیری این مشکل و احقاق‌حق مردم هستیم.
وی با انتقاد از محدود بودن جایگاه‌های عرضه سوخت در استان سیستان و بلوچستان، افزود: چرا باید به صرف انجام قاچاق سوخت توسط عده‌ای معدود، تمام مردم استان و گردشگران و مسافران را تنبیه ‌‎کرده و شرایط را برای آن‌ها سخت کنیم؟، بنابراین باید جلوی این مسئله -که هیچ بن‌مایه حقوقی ندارد- گرفته شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجا که 85 درصد قاچاق سوخت استان از بیرون استان می‌آید باید جلوی مبادی ورود سوخت از استان‌های دیگر را گرفت لذا ایجاد محدودیت برای تمام مردم و گردشگران که خسارت‌های اقتصادی بسیاری نیز به دنبال دارد نه اخلاقی و نه قانونی است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :