١٤٠٠/٠٨/٠٤ ١٠:٢٩ ق ظ
کد خبر : ٧٢٨٠٢
سخنگوی صنعت برق به خبرنگار "سهام انرژی" گفت:
تکمیل مخازن گازوئیل نیروگاه ها برای سوخت زمستانی/توسعه تجدیدپذیرها اولویت جدید وزارت نیرو
رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر مخازن گازوئیل نیروگاه ها در حال پر شدن هست و میزان گازوئیل تحویلی امسال 7 درصد بیشتر از سال گذشته است درحالیکه سال گذشته این مخازن تکمیل نبودند.
رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار "سهام انرژی " درباره دغدغه تامین سوخت زمستانی به دلیل کسری هر ساله گاز به نیروگاه ها و احتمال بروز خاموشی ها، گفت: هر ساله با شروع فصل سرد سال استفاده مردم از گاز بیشتر می شود و اولویت شرکت ملی گاز با مشترکین خانگی است در نتیجه گاز تحویلی به نیروگاه ها کاهش می یابد و در این شرایط معمولا نیروگاه ها از سوخت دوم و یا پشتیبان استفاده می کنند که گازوئیل اولویت مصرف ماست.
وی در ادامه افزود: با این وجود در شرایط تکمیل مخازن گازوئیل نیروگاه ها ما با محدودیت عرضه برق مواجه نخواهیم شد که خوشبختانه گازوئیل تحویلی به نیروگاه ها نسبت به سال گذشته 7 درصد بیشتر است و امیدواریم شرایط سرد سال را بدون محدودیت عرضه برق سپری کنیم.
رجبی با اشاره به اینکه سال گذشته مخازن گازوئیل پر نبودند و محدودیت برق را تجربه کردیم گفت: سال گذشته مخازن نیروگاه ها تکمیل نبود و با کسری گاز ومحدودیت مواجه شدیم اما امسال شرایط متفاوت است.
به گفته وی یکی از راهکارها و اقدامات بعدی توجه به الگوی مصرف و کنترل آن است که می تواند با توجه به این میزان سوخت تحویلی، برق مورد نظر مشترکین نیزبرآورده شود.
اولویت وزارت نیرو ایجاد 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر است
رجبی مشهدی درباره سیاستگذاری جدید وزارت نیرو در جهت تولید برق گفت: وزارت نیرو به دنبال توسعه تجدیدپذیرهاست و قرار است تا 10 هزار مگاوات تولید را افزایش دهد و اجازه دهید چگونگی این سیاستگذاری را پس از قطعی شدن اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا چینی ها برای ما انرژی تجدیدپذیر ایجاد خواهند کرد یا فقط ما از دانش آنها استفاده می کنیم، گفت: قطعا یکی از اقدامات وزارت نیرو بحث بومی سازی و استفاده از سازندگان داخلی است و وزارت نیرو اولویت خود را به سازندگان خوب داخلی می دهد. اما در این راستا قطعا بی نیاز از خارج هم نیستیم و برای اینکه سرعت و جهش ساخت تجدید پذیرها را در کشور بیشتر کنیم و از توانمندی سایر کشورها استفاده می کنیم.
توسعه تجدیدپذیرها همگام به نیروگاه های حرارتی است
سخنگوی صنعت برق درباره توسعه تجدیدپذیرها و نیروگاه های حرارتی گفت: با توسعه تجدیدپذیرها روند توسعه نیروگاه ها متوقف نخواهد شد هنوز نیاز به توسعه نیروگاه های حرارتی هستیم. در برنامه وزارت نیرو ایجاد 35 هزار مگاوات برق است وتنها 10 هزار مگاوات آن مربوط به تجدید پذیرهاست، 15 هزار مگاوات مربوط به ساخت نیروگاه های حرارتی است که با مجوز دولت ساخته می شوند و 10 هزار مگاوات دیگر نیز توسط خود صنایع انرژی بر ساخته می شود .
وی ادامه داد: 10 هزار مگاوات برق تجدیدپذیرها با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود. با مساعدت در شیوه تامین مالی به طرح ها و همچنین استفاده از ساخت تجهیزات داخل، همه  حاکی از این است که ما توجه خاصی به بخش خصوصی داریم تا بتواند در این حوزه اقدام کند.
   
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :