١٤٠٠/٠٨/٠٥ ٩:٥٨ ق ظ
کد خبر : ٧٢٨٠٤
گزارش سهام انرژی از رد گرانی سوخت،
اختلال در سامانه پمپ بنزین ها ربطی به احتمال گرانی حامل های سوخت ندارد
روز گذشته با وجود اختلال درسامانه سوخت رسانی، این گمانه زنی در محافل عمومی مطرح شد که احتمال افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل ها وجود دارد زیرا امکان سوخت گیری با نرخ ازاد فراهم است.
به گزارش سهام انرژی، روز گذشته با وجود اختلال درسامانه سوخت رسانی، این گمانه زنی در محافل عمومی مطرح شد که احتمال افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل ها وجود دارد زیرا امکان سوخت گیری با نرخ ازاد فراهم است اما سوخت گیری با کارت سوخت ها به دلیل اختلال در سامانه با مشکلاتی مواجه شده است.
با بروز این مشکل در سامانه ها از روز گذشته روابط عمومی وزارت نفت و سخنگوی شرکت ملی پخش فراروده نفتی بارها به مردم متذکر شده اند ذخیره سوخت در کارت ها همچنان محفوظ است اما تا رفع این مشکل می توانند از بنزین آزاد 3000 تومانی و نفت گاز 600 تومانی استفاده کنند تا پس از رفع مشکل بتوانند از کارت سوخت های خود استفاده کنند.
اما این فرضیه در بین اذهان بیان می شود که احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد و این مشکل می تواند بهانه ای بر این ادعا باشد. با طرح این شائبه و بعضا شایعه برخی از نمایندگان مجلس نسبت به تکذیب و رد این ادعا اظهار نظر کردند.
مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ایجاد مشکل در استفاده از کارت های سوخت خودروها می گوید: اختلال ایجاد شده در سامانه هوشمند سوخت از سوی مسئولان شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی در حال پیگیری است اما با دستور وزیر نفت امکان سوخت گیری در جایگاه ها با نرخ 3 هزار تومان و نفت و گاز با نرخ 600 تومان فراهم است و تیم های پشتیبان سامانه هوشمند در استان ها نسبت به راه اندازی سامانه اقدام کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان بحث گران کردن حامل های انرژی شامل بنزین و نفت و گاز مطرح نیست، می افزاید: مسائلی که در این خصوص مطرح می شود فقط شایعه است لذا خواهشمندم مردم عزیز به این شایعه ها توجهی نکنند، همچنین کمیسیون انرژی در اولین فرصت به مسئله برای رسیدگی به ابعاد موضوع و علل به وجود آمدن مشکل ورود خواهد کرد.
همچنین فریدون حسنوند رئیس کمیسیون مجلس نیز می گوید: برخی شایعات در فضای مجازی درباره اینکه مشکل ایجاد مربوط به گرانی احتمالی حامل‌های سوخت است، مطرح شده که این موضوع کذب محض است و تکذیب می‌شود.
حسنوند می افزاید: مشکل اکثر پمپ‌ بنزین‌ها رفع شده است و در ساعات آینده نیز مشکل به کلی برطرف می‌شود.
بنابر گفته سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی این مشکل درحال برطرف شدن است و تا به این لحظه ۲۲۰ جایگاه سوخت در کل کشور به سامانه هوشمند سوخت به شکل سهمیه ای وصل شده اند. 30 درصد از جایگاه ها تهران به سامانه وصل هستند و تا امروز 80 درصد جایگاه ها به سرویس خدمت رسانی باز می گردند و تا فردا شرایط عادی خواهد شد.  
مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت نیز بیان کرد: سهمیه هموطنان به هیچ عنوان دست نخورده و لایه‌های امنیتی سامانه به شکلی است که سهمیه ها قابل دستبرد نیست.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :