١٤٠٠/٠٨/٠٨ ٤:٥٦ ب ظ
کد خبر : ٧٢٨٠٩
یک طراح مهندسی ارزش در حوزه تاسیسات صنعت برق خبر داد،
فرونشست در حوزه تاسیسات، هشداری جدی برای صنعت برق
مدیرعامل یک شرکت مهندسی مشاوردر حوزه مقاوم سازی سازه ها و تجهیزات گفت: با توجه به نقشه فرونشست در برخی از مناطق کشور نزدیک به 10 تا 15 درصد از سازه ها، دکل ها و تجهیزات صنعت برق در حوزه فرونشست زمین قرار دارند و این هشدار جدی وخطرناک نیازمند بررسی بیشتر است.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی امین کاوه مدیرعامل شرکت آساکو به عنوان مجری طرح های مقاوم سازی ابنیه، تاسیسات ژئوپلتیک، صبح امروز در حاشیه نمایشگاه صنعت برق در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت:  مناطقی در کشور داریم که اینها با مشکل فرونشست در حوزه تاسیسات و یا تجهیزات صنعت برق مواجه هستند شاید این موضوع در حال حاضر بحرانی نیست اما برای سال بعد ویا سال های آتی بسیار خطرناک است.
وی افزود: این فرونشست ها با نقشه زمین شناسی قابل رصد هستند و مقاوم سازی این مناطق در حوزه تاسیسات برق در اولویت است.
به گفته وی هزینه این مقاوم سازی نیازمند مطالعات بخش آسیب پذیر است و پس از یک الگوی مقاوم سازی می توان برآورد مالی طرح را ارزیابی کرد ضمن اینکه این مناطق با ارزیابی ها می تواند در پروسه و اولویت میان مدت و یا بلند مدت هم قرار گیرند.
وی در زمینه فعالیت شرکت در حوزه مشاوره و پیمانکاری در حوزه مقاوم سازی و اصلاح است، گفت: حوادثی مانند سیل، زلزله، فرونشست و رانش زمین خطری جدی برای صنعت برق کشور محسوب می شود که می بایست ضمن ارزیابی فنی و دقیق نسبت به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی آنها اقدام های موثری بعمل آورد.  
وی افزود: سازه‌های صنعت برق اعم از نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و پست های فوق توزیع در برابر حوادث طبیعی و مخاطراتی مانند سیل، زلزله و فرونشست زمین، مقاوم سازی می‌شوند بر این اساس شرکت آساکو با تکیه بر دانش فنی، پرسنل مجرب و تجهیزات اجرایی به روز و درک نیاز این مهم در مناطقی از کشور که وقوع این مخاطرات محتمل‌تر است، به طور مشخص در زمینه مقاوم سازی سازه ای و ژئوتکنیکی  در حال ارائه خدمات مشاوره و اجرا است.
وی در زمینه فعالیت این مجموعه با مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: سازمان برنامه و بودجه بخشنامه ای به نام مهندسی ارزش ارائه داده است که به موجب آن شرکت ها می توانند با طرح های خود در پروژه ها وارد شده و طرح خود را که قابلیت اجرا با هزینه کم و در مدت زمان کمتر دارد را ارائه دهد.
کاوه درباره پروژه های در دست اجرای شرکت گفت: از جمله فعالیت شرکت در حوزه ارائه طرح پیمانکاری در سازه ها و پدیده فرونشست می توان به همکاری با برق منطقه ای هرمزگان در مورد مقاوم سازی دکل ها در مقابل سیلاب اشاره کرد و یا برق منطقه ای کرمان نیز در مورد مقاوم سازی دکل در مقابل سیلاب بوده است. با برق منطقه ای فارس نیز پروژه مهندسی ارزش را به عنوان پیمانکار اجرا کردیم که با اصلاح طرح حدود 40درصد توانستیم با صرفه جویی 2 میلیارد تومان در فاصله زمانی کمتر این پروژه را بهینه سازی کنیم.
وی ضمن اشاره به طرح های شرکت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز گفت: ما علاوه بر صنعت برق در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاهی طرح های مقاوم سازی را دنبال می کنیم. مناطق خطوط انتقال که در معرض سیل، فرونشست و یا زلزله خیز قرار دارند. در حال حاضر با پالایش نفت شازند، پتروشیمی مارون، جم و شرکت گاز استان خراسان و سمنان همکاری می کنیم.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :