١٤٠٠/١٠/٢٨ ١:١٦ ب ظ
کد خبر : ٧٢٩٤٥
مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد:
شرکت های توزیع برق جدی تر پیش بروند/ اجرای طرح "فهام" سرعت می گیرد
کردی گفت: با توجه به‌ برنامه های تعریف شده جهت کاهش پیک تابستان ۱۴۰۱، بخشی که بیشترین نقش برای آن تعریف شده است شرکت های توزیع هستند که باید در عرصه مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا جدی تر پیش بروند.
به گزارش سهام انرژی، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم افتتاحیه کنفرانس منطقه ای سیرد به عنوان مهمترین رويداد علمی  صنعت توزیع برق  بر نقش کانونی شرکت های  توزیع برق تاکید کرد و با بیان اینکه برخی از فعالیت‌ها  و طرح ها باید پیش از اینها آغاز می شد افزود: در بخش تولید و توزیع و انتقال به‌صورت‌ سنتی پیش می رفتیم تا زمانی که به محدودیت‌های مالی و .... برخورد نکردیم، در فرایندهای بازنگری نشد.
آرش کردی گفت: محدودیت ها و تغییر نیازها  باعث بازنگری در عرصه توزیع برق به ویژه مدیریت تقاضا  شد وموضوعات مهمی مانند اصلاح ساختار اقتصادی صنعت برق و بخش توزیع برق،  بهبود حاکمیت شرکت های توزیع برق، هوشمندسازی و ارتباطات هوشمند با مشتریان،  تاب آوري و قابلیت اطمینان و... مورد توجه قرار گرفت.
کردی ادامه داد: با توجه به‌ برنامه های تعریف شده جهت کاهش  پیک تابستان ۱۴۰۱، بخشی که بیشترین نقش برای آن تعریف شده است در کنار تولید، شرکت های توزیع هستند که باید در عرصه مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا جدی تر پیش بروند.
وی همچنین با اشاره به اینکه مصوبه دولت در خصوص تعرفه ها از بهمن ماه  کلید خواهد خورد، بر ضرورت آگاه سازی مشترکان ونقش روابط عمومی و رسانه ها تاکید کرد و در عین حال خاطرنشان ساخت:  در این زمينه نیز شرکت‌هاي توزیع، پایه واساس تحول در عرصه مدیریت تقاضا و مصرف هستند.
وی تصریح کرد:  دولت در مصوبه خود که، اکنون که تمرکز آن به سمت بخش خانگي  است، به دنبال اصلاح الگوی مصرف است که در این راستا باید قرائت و کنترل پذیری تعرفه و... با جدیت دنبال شود.
مدیرعامل شرکت توانیر  نصب کنتورهای هوشمند  را  مهمترین ابزار کنترل بار شبکه برشمرد و افزود:   به این منظور طرح فهام که از سال ها پیش تعریف شده بود امسال با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت  و مشترکان دیماندی،  پرمصرف و صنعتی را به صورت صد درصد تحت پوشش قرار خواهد داد.
کردی یاداور شد: با این اقدام، بیش از نیمی از بار شبکه کنترل پذیر و رويت پذیر خواهد شد.
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: اگر موضوع تعرفه ها  و هوشمندسازی کنتورهای برق باهم پیش رود، به هدفگیری  مدیریت مصرف ۱۰ هزار مگاواتی در تابستان خواهیم رسید.
کردی تصریح کرد: برای اطلاع رسانی به مشترکان  و اینکه بدانند خارج از الگو مصرف می کنند یا داخل الگو هستند، نیازمند کنتورهای هوشمند  هستیم.
وی اضافه کرد:  همه این موارد نشانگر آن است که شرکت‌های توزیع نقشی کانونی در این تحولات دارند .
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :