١٤٠٠/١١/١١ ١:١١ ب ظ
کد خبر : ٧٢٩٦١
مدیرعامل توانیر به "سهام انرژی" گفت:
در شرایط اضطرار ناچار به استفاده از مازوت هستیم
کردی بیان کرد: اینکه دولت مصرف مازوت را برای نیروگاه های ممنوع کرده است، این ممنوعیت استفاده به لحاظ موقعیت زیست محیطی است اما اگر مجبور شویم ناچار به استفاده از آن خواهیم بود.
به گزارش سهام انرژی، آرش کردی مدیرعامل توانیر در گفتگو با خبرنگار "سهام انرژی" در پاسخ به سوالی که این ممنوعیت مازوت برای نیروگاه ها که از سوی دولت اعلام شده تا چه میزان قابل انجام بوده است گفت: مصرف مازوت فقط برای جاهایی است که ضرورت داشته باشد و این ممنوعیت استفاده از مازوت که از سوی دولت اعلام شده برای مناطقی است که ممکن است مشکلات زیست محیطی ایجاد کند اما اگر ضرورتی وجود داشته باشد که به دلیل کمبود گاز، ناچاریم مازوت هم مصرف کنیم.  
با مدیریت مصرف احتمال خاموشی زمستان را به صفر می رسانیم
وی در زمینه احتمال خاموشی در زمستان با وجود کمبود سوخت بویژه گاز گفت: با اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف سوخت صورت گرفته است شاهد کاهش مصرف سوخت درنیروگاه ها بودیم و اگر این نوع مدیریت تداوم یابد احتمال خاموشی در زمستان به صفر خواهد رسید.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم میزان گاز موجود که در اختیار نیروگاه هاست را با مدیریت مصرف کنیم و توانستیم روزانه 10 تا 15 میلیون مترمکعب در روز نسبت به سال گذشته صرفه جویی داشته باشیم و این موضوع در حال انجام است.
کردی تصریح کرد: مدیریت مصرف در حوزه هایی مانند روشنایی معابر بوده است و یا برخی از صنایع تعمیرات خود را در این فصل به جریان انداختند و موضوعات دیگری که به این مدیریت مصرف کمک کرد.
به گفته کردی وزارت نفت تاکنون همکاری خوبی در زمینه تحویل و سوخت رسانی به نیروگاه ها نسبت به سال گذشته داشته است.    
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :