١٤٠١/٠٢/١٠ ١١:٤٦ ق ظ
کد خبر : ٧٣٠٥٠
انعقاد ٢٨ قرارداد برای پایان فلر سوزی
وزیر نفت: وزارت نفت در دولت سیزدهم، ۲۸ قرار داد جمع آوری گاز‌های مشعل بالغ بر یک میلیارد یورو را امضاء کرده است که در دو الی سه سال آتی به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش سهام انرژی، جواد اوجی، وزیر نفت در رابطه با سوزاندن گاز همراه نفت گفت: یکی از اقدامات خوب وزارت نفت در دولت سیزدهم، امضای ۲۸ قرار داد جمع آوری گاز‌های مشعل بالغ بر یک میلیارد یورو است که در دو الی سه سال آتی به بهره برداری می‌رسد و این گاز‌های غنی که تبدیل به دود می‌شد و محیط زیست را آلوده می‌کرد به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی استفاده خواهد شد و با برنامه ریزی که درسال ۱۴۰۱ انجام شده است، امیدواریم مابقی گاز‌های مشعل را تا پایان دولت سیزدهم جمع آوری کنیم و به این ترتیب کل گاز‌های همراه با نفت را تعیین تکلیف کنیم.
 اوجی با اشاره به روند توسعه میدان آرش گفت: خوشبختانه بحث مطالعه جامع این میدان و عملیات لرزه نگاری آن انجام شده است و به زودی بحث حفاری نیز آغاز خواهد شد.
 وی با اشاره به ۸ طرح احداث پتروپالایشگاه گفت:طرح احداث ۵ پتروپالایشگاه با خوراک نفت خام و ۳ پتروپالایشگاه با خوراک میعانات گازی در دست انجام است. همچنین وزارت نفت هم ساخت یک واحد پتروپالایشگاهی را با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز در استان هرمزگان برعهده گرفته است. در ظرف سه تا چهار سال آینده قطعا باید ظرفیت پالایشی کشور را افزایش دهیم تا در بحث تامین فرآورده‌های نفتی احتیاجی به واردات نداشته باشیم.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :