١٤٠١/٠٣/١٦ ٩:٠٣ ب ظ
کد خبر : ٧٣٠٩٩
در مراسم تودیع اشرف زاده و معارفه مدیرعامل جدید پترول مطرح شد:
افزایش چندین برابری ارزش ذاتی پترول و تسویه کامل بدهی ارزی طی چهار سال
در مراسم تودیع اشرف زاده مدیرعامل چهار ساله پترول به دستاورد چشمگیر او اعم ازافزایش چندین برابری ارزش ذاتی پترول، تسویه کامل بدهی ارزی، راه اندازی و بهره برداری طرح های بر زمین مانده، تولید محصولات وارداتی و بی نیاز از واردات و ده ها اقدام دیگر، مطرح شد و از تلاش او در این عرصه تقدیر به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، عصر امروز 16 خرداد ماه، مراسم تودیع رسول اشرف زاده مدیرعامل پیشین پترول و معارفه رشید قانعی مدیرعامل جدید این شرکت و جمعی از مدیران هلدینگ خلیج فارس در محل این شرکت برگزار شد.
در این مراسم مهرداد عظیمی مدیر روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس از دستاوردها و تلاش های رسول اشرف زاده تقدیر کرد و گفت: آقای اشرف زاده از مهم ترین سرمایه های نیروی انسانی در حوزه مدیریتی هستند و از ابتدا تمام تلاش خود را در این مسیر به انجام رساندند و ایمان دارم که آقای قانعی را در ادامه مسیر همراهی می کنند.
به گفته او قرار است در روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس کار رسانه ای در زمینه خاطرات مدیران و تعهد ان ها به رسیدگی در امور ذخیره شود تا این تعهد و مسئولیت کاری مدیران گنجینه ای باشد تا نسل به نسل منتقل شود. ما از ظرفیت آقای اشرف زاده در جاهای دیگر قطعا استفاده می کنیم.
رسول اشرف زاده در ادامه به ایراد سخنانی پرداخت و در این زمینه گزارش عملکردی از فعالیت های خود ارائه داد. او گفت: در طول ٤ سال كه مدیریت پترول را تحويل گرفتيم با همکاری نیروی انسانی توانمند ٣ طرح روي زمين مانده را راه اندازی و وارد سرویس کردیم. طرح هایی بودند که تعطیل شده بودندو حتی زمینه فروش آن ها نیز مطرح بود که این طرح ها به سرانجام رسید.
او ادامه داد: با نیروی انسانی که به خدمت گرفتیم توانستیم امروز از پترول یک برند بسازیم و همه ما به این موضوع هم افتخار می کنیم.
وی درباره تسویه بدهی ارزی پترول بیان کرد: در این دوره اولین و مهمترین کاری که انجام شد تسویه بدهی ارزی بود که توانستیم 346 میلیون دلار بدهی ارزی را تسویه کنیم. بدهی هایی که حتی احضاریه های قضایی داشت و الزام به تسویه بود و خوشبختانه این مهم نیز انجام شد.
 اشرف زاده به افزایش ارزش ذاتی پترول اشاره کرد و گفت: ارزش ذاتی پترول از 2 هزار میلیارد ریال به 20 هزار میلیارد ریال تا به امروز رسیده است. همچنین در حوزه مالی طي دوره چهار ساله توانستیم ١١٠ ميليون يورو از طریق فاينانس از ايتاليا و آلمان سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.
مدیرعامل پیشین پترول به رکورد عرضه اولیه پترول در بورس اشاره کرد و تصریح کرد: در این دوره عرضه برخی از شرکت هایمان را به بورس انجام دادیم و توانستیم در یک عرضه اولیه رکورد 4 میلیون و 150 هزار کد بورسی را بزنیم با وجودی که شرکت کوچکی را هم عرضه کرده بودیم. همچنین شرکت پترول در این فاصله زمانی به دلیل بالا رفتن ارزش ذاتی توانست از بازار دوم به بازار اول بورس ارتقا پیدا کند که این هم از دستاوردهای قابل توجهی است.
اشرف زاده درباره طرح های ایلام ولردگان که از جمله طرح های بلاتکلیفی بودند یاد کرد و گفت: خوشبختانه این طرح ها الان در سرویس هستند و ما برخی طرح ها را در شرایط بسیار دشوار مانند کرونا ویا نبود لایسنسور و کارشناس خارجی پیش بردیم و موفق هم شدیم. به طوری که لردگان اکنون با 80 درصد در سرویس است وبسیاری باور نمی کردند این طرح ها به سرانجام برسند.
وی در ادامه گفت: طرفيت تولید پترول از٣٩٤ هزار تن به ٢ ميليون تن امروز رسیده است و برخی طرح های ما که هنوز شروع نشده ما مشتری برای محصولات آن ها داریم.
وی افزود: ماموريت سازماني ما تبدیل پترول به گروه سرمايه گذاري پترول و توسعه صنايع تكميلي بود. طي ٤ سال ٦ طرح جديد را طراحي و مديريت كردیم و از جمله طرح هايي بودند که برای اولین بار در در كشور صورت می گرفتند. تولید محصولاتی را در در دست داشتیم که آن ها وارداتی بودند و توانستیم کشور را از واردات آن ها بی نیاز می کند. سودپرک، کریستال ملامین از جمله آن هاست و کلا طرح هایی در راستای توسعه صنایع تکمیلی و زنجیره ارزش بودند که پیگیری می شدند.
اشرف زاده به طرح صدف که به گفته او از ان به عنوان طرح مشکل دار یاد می شد، گفت: پتروشیمی صدف سال آینده به بهره برداری می رسد و این مجموعه محصولی استراتژیک تولید می کند و محصول ان وارداتی بوده است.
اشرف زاده به توسعه پارک پایین دست اشاره کرد و گفت: 5 پارک پایین دست تعریف کردیم که کلنگ زنی آن ها صورت گرفته و سرمایه گذر انتخاب شده است. پارک های ارومیه، بروجن، ایلام و لردگان است و 260 واحد صنعتی با 149 محصول قرار است در این پارک ها تولید شود و برخی از محصولات آن ها وارداتی است و می توانیم از خروج ارز جلوگیری کنیم. این پارک ها در مناطق کمتر توسعه یافته است و می تواند 15 هزار شغل مستقیم و 31 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کند.
در ادامه این مراسم رشید قانعی به عنوان مدیرعامل جدید پترول به ارائه نقطه نظراتی در خصوص طرح ها و برنامه های خود پرداخت و گفت: برنامه پترول همان پیگیری مسیر توسعه صنایع تکمیلی و توسعه پارک هاست.
وی گفت: هلدینگ خلیج فارس به توسعه زنجیره ارزش صنایع پایین دست پتروشیمی تاکید دارد و تاکید ما نیز به توسعه این بخش است. ما با کمک هلدینگ چند پارک طراحی کردیم یکی از ان در عسلویه است. در هلدینگ و شرکت ملی صنایع پتروشیمی جلساتی را در خصوص پیشبرد این پارک به عمل آوردیم و لایسنسورها و طراحی MPT اولیه آن صورت گرفته و جلساتی برای تسریع آن داشتیم، نامه نگاری ها و گرفتن مجوز را دنبال کردیم و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس برای معاون اول رئیس جمهور این طرح را پرزنت کردند و امیدواریم در سطح هیات دولت تصویب شود تا بتوانیم با استفاده از صندوق توسعه ملی و دیگر نهادها منابع مالی ان راتامین کنیم.
وی ادامه داد: با استقرار در پترول جلسات و پیگیری های خود را برای پیشبرد کارها دنبال می کنیم و اگر موانعی باشد سعی می کنیم آن را مرتفع کنیم. با ارتباطاتی که هلدینگ در حوزه مالی و غیره دارد می توانیم برای پیگیری و انجام طرح ها استفاده کنیم.
در ادامه مراسم، پس از اظهار نظر برخی از مدیران هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل برخی از شرکت های پترول، لوح یادبود تقدیم رسول اشرف زاده شد و معارفه رشید قانعی به عنوان مدیرعامل جدید پترول رسما اعلام گردید.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :