١٤٠١/٠٣/٢٥ ٦:٢٥ ب ظ
کد خبر : ٧٣١٠٧
گزارش "بازار انرژی" از افزایش قیمت بنزین،
وزیر نفت:گرانی قیمت بنزین شایعه است/ رسانه ها:شایعات چرا تمامی ندارد؟
وزیر نفت به صراحت اعلام کرد افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست درحالیکه در دولت سیزدهم نزدیک به 15 بار این شایعه رسانه ای شده است.
به گزارش پایگاه خبری بازار انرژی، جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرد بحث افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست و شایعه جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران نیز تکذیب می شود.
وزیر نفت درباره جمع‌آوری کارت‌های هوشمند سوخت جایگاه‌داران در بعضی استان‌ها و ارتباط ان با افزایش قیمت بنزین گفت: من امروز اعلام می‌کنم نه‌تنها بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و اینکه این مسئله در دستور کار دولت قرار ندارد، بلکه شایعات منتشرشده در فضای مجازی و جامعه مبنی بر جمع‌آوری کارت هوشمند سوخت جایگاه‌داران را به‌طور کامل تکذیب می‌کنم و در این باره هم موردی در دستور کار وزارت نفت و دولت قرار ندارد.
از سوی دیگر سخنگوی دولت نیز درباره افزایش قیمت بنزین گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا پایان 1401 نیازی به افزایش قیمت بنزین نباشد و تا اطلاع ثانوی از من یک تکذیبیه در زمینه هرگونه شایعه گرانی بنزین داشته باشید.
وی افزود: در مورد حذف کارت سوخت در برخی جایگاه‌ها هم موردی برخورد می‌شود و چنانچه بحث قاچاق مطرح باشد با آن مورد برخورد می‌شود اما ممکن است آن کسانی که ذی نفع بوده‌اند در این زمینه خبرسازی کنند و از حذف کارت سوخت بگویند.
با وجودی که از هفته های قبل موضوع جمع آوری کارت های سوخت از جایگاه ها بارها و بارها تکذیب شده است ولی خبر افزایش قیمت بنزین تمامی ندارد و گفته مسئولان نیز به حذف این شایعه دامن نزده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز با تکذیب تغییر در چگونگی عرضه و قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت، گفت: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است. این در حالی است که پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، رییس‌جمهور اعلام کرد که بنزین گران نخواهد شد.
جلیل سالاری معاون وزير نفت در امور پالایش و پخش نیز در آيين رونمايي از طرح بهنگام سازي فروش مجددا از تکذیب افزایش قیمت بنزین و جمع اوری کارت های سوخت خبر داد.
سالاري افزود: دولت هیچگونه برنامه ای مبنی بر افزایش قیمت سوخت ندارد، آنچه در فضاي رسانه اي مطرح شده غير واقعي است.
بنابراین افزایش قیمت بنزین و تکذیبیه های متعدد آن از سوی مسئولان از مدت ها مورد قبول واقع شده است اما همانطور که گفته شد به چه دلیل این شایعه همچنان به قوت خود باقی است و مسئولان هم همچنان در حال تکذیب افزایش قیمت بنزین هستند؟
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :