١٤٠١/٠٥/٠١ ٧:٣٤ ب ظ
کد خبر : ٧٣١٥٣
غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی
پیشگیری از مهاجرت نخبگان با رفع موانع تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها
رئیس اتاق ایران با اشاره به نقایص تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌گوید: در پرداخت تسهیلات بانکی، سرمایه‌های حاصل از اندیشه افراد به‌عنوان دارایی قابل تضمین شناخته نمی‌شود و این مسائل هجرت نخبگان را تشدید می‌کند.
به گزارش بازار انرژی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: موضوع تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از دغدغه‌های جدی موجود در این عرصه است؛ آن‌هم در بزنگاهی که خبرهای نگران‌کننده از افزایش مهاجرت این شرکت‌ها و سرمایه‌های فکری آن‌ها مطرح می‌شود.
غلامحسین شافعی در نودوپنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: با عنایت به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر تولید دانش‌بنیان، هم‌اکنون موضوع تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه است؛ امروز در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به‌عنوان یکی از روش‌های تأمین مالی، شاهد مطالبه سند به‌منظور ضمانت تسهیلات هستیم. درواقع، هیچ بانکی به سرمایه‌های حاصل از اندیشه افراد تسهیلات ارائه نمی‌کند و این نقیصه، هجرت نخبگان را تشدید می‌کند.
وی افزود: سخت‌گیری‌ها و مصائب موجود در مسیر اخذ تسهیلات بانکی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، نگرانی مهاجرت افراد در این حوزه را به وجود آورده است. لذا امیدواریم با توجه صحیح و کافی به فعالان واقعی این بخش، زمینه فعالیت در عرصه دانش‌بنیان فراهم و موانع موجود در این مسیر، مرتفع شود.
رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اهمیت موضوعات مرتبط با محصول زعفران و رفع موانع موجود در حوزه صادرات این محصول عنوان کرد: ضروری است در جلسه ویژه‌ای با حضور استاندار خراسان رضوی، مسائل و مشکلات موجود در مسیر تولید و صادرات این محصول بررسی گردد. سیاست‌گذاران باید متوجه خطری باشند که در زمینه کاهش صادرات این محصولات وجود دارد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :