١٤٠١/٠٥/٠٨ ١٢:٣٤ ب ظ
کد خبر : ٧٣١٦٢
کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار "بازار انرژی" گفت:
زیان شدید بازار سرمایه از قطعی های برق صنایع
کارشناس بازار سرمایه تاکید می کند: بازار سرمایه از تدوام مکرر قطع برق صنایع به شدت زیان دیده است و سود آوری صنایع را تحت تاثیر قرار داده است. قطعی برق مکرر، تولید کالاها را با مشکل مواجه کرده است. به عبارت دیگر علاوه بر این که سود آوری شرکت ها را کاهش داده زیان شرکت ها را افزایش داده است.
با شروع فصل گرما کمبود تولید برق نیز شدت یافته است، در این شرایط دولت تصمیم به قطعی برق صنایع می گیرد. حال با وجودی که وزیر نیرو تاکید کرده بود قطعی برق صنایع مدیریت خواهد شد و این قطعی ها با هماهنگی قبلی صورت می گیرد و حتی شب ها برق صنایع وصل خواهد شد اما در عمل شاهد بی نظمی در قطعی برق صنایع هستیم. در این خصوص با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیر بی نظمی برق رسانی صنایع و تبعات آن در صنایع بورسی، بازار انرژی گفتگوی کوتاهی را با یک کارشناس ارشد بازار سرمایه انجام داده است.
محمد علی شریفی نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار "بازار انرژی" در مورد تبعات قطعی های برق صنایع می گوید: بازار سرمایه از تدوام مکرر قطع برق صنایع به شدت زیان دیده است و سود آوری صنایع را تحت تاثیر قرار داده است. قطعی برق مکرر، تولید کالاها را با مشکل مواجه کرده است. به عبارت دیگر علاوه بر این که سود آوری شرکت ها را کاهش داده زیان شرکت ها را افزایش داده است.
شریفی نیا در ادامه می افزاید: دلیل اصلی قطعی برق صنایع به کمبود تولید برق بر می گردد و کمبود برق به حدی است که حتی دولت مجبور شده است تا شب ها هم برق صنایع را قطع کنند.
این کارشناس بازار سرمایه بیان می دارد: به نظر می رسد که دولت در قطعی برق صنایع بویژه در کوتاه مدت چاره ای ندارد، زیرا باید کمبود برق را مدیریت کند، از طرف دیگر برق مصارف خانگی و کسبه ها را قطع نکرده است تا مردم با مشکل مواجه نشوند، بنابراین در شرایط فعلی که کمبود برق وجود دارد، دولت سعی کرده است بیشتر نیاز خانوارها به برق را تامین کند و صنایع و شرکت ها را در اولویت دوم قرار دهد. با این اوصاف دولت از بین نیاز مردم و صنایع به برق، حمایت از مردم را انتخاب کرده است درحالیکه صنایع کشور و بازار سهام در این بین دچار آسیب های جدی شده اند.
شریفی نیا با اشاره به بی نظمی دولت در قطع برق صنایع تاکید می کند: تقریبا هر روز که می گذرد مصرف برق افزایش می یابد، این موضوع موجب شده است تا برنامه ریزی دولت برای قطع برق صنایع با شکست مواجه شود، به طوری که حتی شبها برق صنایع قطع می شود و این زیان  صنایع را بیشتر می کند. به نظر می رسد در این شرایط بحرانی دولت همچنان توجهی به صنایع ندارد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :