١٤٠١/٠٥/١٩ ١٢:٤٢ ب ظ
کد خبر : ٧٣١٧٤
افت قیمت نفت به 96 دلار رسید
افزایش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات متحده آمریکا قیمت‌های جهانی نفت خام را اندکی کاهش داد.
به گزارش بازار انرژی از رویترز، قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (۱۹ مردادماه) در پی انتشار داده‌های صنعتی مبنی بر افزایش غیرمنتظره ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته گذشته، با کاهش روبه‌رو شد، اما در عین حال نگرانی‌ها درباره عرضه همچنان مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه در ساعت ۳ و ۲۳ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۳ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۹۶ دلار و هشت سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش ۹۰ دلار و ۲۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.
به گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به پنجم اوت (جمعه ۱۴ مردادماه) حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.
تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره‌سازی‌های نفت خام  آمریکا حدود ۱۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.
ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اوای‌ان‌دی‌ای (OANDA) در این باره گفت: هر گونه کاهش تقاضای نفت که ناشی از تضعیف اقتصاد جهانی باشد، نمی‌تواند نسبت به عامل کاهنده چشم‌انداز عرضه کم بر افت قیمت‌های نفت اثر گذارد.
هچنین قیمت‌های نفت‌خام روز سه‌شنبه 18 مرداد ماه نیز به‌دلیل احتمال افزایش صادرات نفت ایران سیر نزولی به خود گرفت
 پیشرفت‌های تازه در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران که راه را برای صادرات نفت این کشور به بازار همراه می‌کند سبب شد قیمت‌های نفت‌خام روز سه‌شنبه (۱۸ مردادماه) اندکی کاهش یابد.
اتحادیه اروپا اواخر روز دوشنبه متن «نهایی» احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را ارائه کرد و در انتظار تأیید آن از سوی تهران و واشینگتن است. یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفت که انتظار می‌رود تصمیم نهایی درباره این پیشنهاد ظرف چند هفته مشخص شود.
ویوک دار، تحلیلگر بانک کامن ولث، در یادداشتی گفت: با اینکه جزئیات مربوط به زمان از سرگیری صادرات نفت ایران حتی در صورت احیای این توافق نیز نامشخص است، اما به‌طورحتم زمینه برای افزایش به‌ نسبت سریع صادرات نفت ایران وجود دارد.
به گفته وی، ایران می‌تواند ظرف ۶ ماه صادرات نفت خود را ۱ تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز معادل ۱.۵ درصد از عرضه جهانی افزایش دهد.
بازار نفت به‌تازگی به‌دلیل نگرانی‌ها از رکود اقتصادی جهان زیرفشار قرار گرفته است و قیمت‌های برنت هفته گذشته بیشترین کاهش هفتگی خود را تجربه کرد.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :