١٤٠١/٠٦/٠٧ ١:٠٤ ب ظ
کد خبر : ٧٣٢٠١
یک نماینده مجلس به "بازار انرژی" گفت:
آسیب جدی قطعی برق به تولیدکنندگان و سهامداران
عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد قطعی برق صنایع گفت: قطعی برق صنایع به ضرر تولید کنندگان و سهامداران است و این مساله به حوزه فولاد، پتروشیمی و سیمان آسیب جدی وارد کرده است.
مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با پایگاه خبری بازار انرژی، بیان داشت: قطعی برق صنایع از یک طرف مشکلات معیشتی برای کارگران و خانواده های آنها به وجود آورده است، از سوی دیگر مشکلات عدیده ای برای سهامداران پدید آورده است.
نماینده مردم اهواز با بیان اینکه قطعی برق صنایع منجر به تورم می شود، گفت: دلیل افزایش قیمت سیمان، بتن و مواد اولیه پتروشیمی قطعی برق بود زیرا این موضوع منجر به برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضای این محصولات در بازار شد.
یوسفی با بیان اینکه  قرار بود در برنامه ششم توسعه 25 هزار مگاوات برق تامین شود گفت: در سال های اخیر به ساخت نیروگاههای برق توجهی نشد و نزدیک به 10 هزارمگاوات برق تولید شده، این  ترک فعل دولت وعدم توجه به نیروگاه سازی باعث  بروز مشکل در حوزه صنعت شده است.
وی با بیان اینکه ساخت نیروگاه نیازمند زمان  3 تا 5 ساله است، اظهار داشت: در زمان پیک مصرف  ناترازی نزدیک به 13 هزار مگاوات در تولید برق  داریم که برای مدیریت صحیح این ناترازی باید اقدامات جدی انجام دهیم که به برق صنایع آسیبی وارد نشود.
 نماینده مردم اهواز گفت: تامین مصارف برق خانگی باید از طریق توسعه زیر ساخت ها صورت گیرد و همچنین باید صنایع  هم ترغیب شوند که در حوزه  تولید برق سرمایه گذاری کنند  تا مشکلات تامین برق حل شود.
یوسفی در پایان با تاکید بر برنامه ریزی برای  تولید و عرضه برق در بورس انرژی گفت: عرضه برق در بورس انرژی باید از همه جهات بررسی شود.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :