١٤٠١/٠٧/٠٢ ٩:٥٥ ق ظ
کد خبر : ٧٣٢٣٢
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به "بازارانرژی" گفت:
برای حفظ بازار محصولات پتروشیمی با روس ها هماهنگ هستیم
برای حفظ بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی با روسیه در حال تامل و همکاری هستیم.
حسن عباس زاده مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با بازار انرژی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست تهران، ضمن اعلام این مطلب گفت: صادرات محصولات پتروشیمی ایران از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال قبل از نظر ارزش و مقدار رشد داشته است و اینکه گفته می شود روس ها بازارهای صادراتی ایران را در اختیار گرفته اند و ما قدرت چانه زنی خود را از دست داده ایم، این موضوع در گفتگو ما با روس ها برطرف شده است.
وی ادامه داد: ما با روس ها در این زمینه جلساتی را برگزار کردیم.  دو هفته قبل مسکو بودیم و الان هم که در نمایشگاه ایران پلاست هستیم نمایندگان روسی حضور دارند تا در اینجا نیز به حل موضوعات فی مابین برسیم و سعی کنیم با همکاری بیشتر آن را حل کنیم.
عباس زاده در مورد چالش ایران و روسیه بر سر محصولات پتروشیمی بیان کرد: صادرات محصولات پتروشیمی ایران متنوع و زیاد است اما حجم قابل توجه صادرات پتروشیمی ما متانول است که این نوع محصول، مشترک ما با روسیه نیست. اما در مجموع ما چند ماه قبل این چالش بازارهای ایران را با روس ها داشتیم ولی در حال رفع آن هستیم. 
وی در پاسخ به پرسشی که چگونه این تعامل و همکاری را برطرف کرده اید؟ گفت: روس ها نیازمند تکنولوژی و کاتالیست های پتروشیمی ایران هستند و ما سعی کردیم با تعامل و رفع نیاز روس ها در این زمینه به حفظ بازارهای صادراتی خودمان برسیم.
وی به عنوان مدیر برنامه ریزی و توسعه محصولات پتروشیمی به توسعه این بخش در پایان برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: پتروشیمی ها تا پایان برنامه هفتم 20 تا محصول جدید برای پایین دست پتروشیمی در راستای صنایع تکمیلی عرضه خواهند کرد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :