١٤٠١/٠٧/٠٩ ١١:٥٣ ق ظ
کد خبر : ٧٣٢٣٧
قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید کرد:
ضرورت پرداخت مطالبات 30 هزار میلیاردی تولید کنندگان اوره
کریمایی با اشاره به طلب 30 هزار میلیاردی تولیدکننندگان اوره از دولت گفت: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه چنین عزمی برای پرداخت بخشی از این بدهی را ندارد.
به گزارش بازار انرژی از اتاق بازرگانی، فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی کشور با اعلام این مطلب که مطالبات تولیدکنندگان اوره از دولت همچنان باقی است بیان کرد: شرکت های اوره در سال های گذشته تقریبا به طور میانگین سالانه بیش از 2 میلیون تن اوره به دولت تحویل دادند و به نوعی این نهایت همکاری این شرکت برای تامین کود شیمیایی اوره مورد نیاز کشور بوده است و قیمت آن نیز بر مبنای قیمت های تکلیفی است.
وی ادامه داد: بنابراین قیمت های تکلیفی و قانونی، دولت مکلف است مابه التفاوت آن را نسبت به قیمت بورس کالا به عنوان مطالبات به این شرکت ها پرداخت کند و این قیمت ها مربوط به سال 1393 است. تا نیمه اول سال 1398 دو دولت با وجود الزام قانونی آیین نامه ای در این زمینه نداشت اما از نیمه دوم سال 98 به بعد دولت قبول کرد این مابه التفاوت را محاسبه کند و فقط محاسبه صورت گرفت اما پرداختی انجام نشده است.
کریمایی گفت: فقط به این نکته متذکر می شوم که از نیمه دوم سال 98 تا پایان سال 1400 شرکت های تولیدکننده اوره بیش از 20 هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند و علی رغم تمام پیگیری هایی که از مراجع مختلف و دولت صورت گرفته و جلسات مکرری که برگزار شده اما هنوز سازمان برنامه و بودجه تکلیف خودش را برای پرداخت و یا حتی برنامه ریزی برای پرداخت از بودجه های سنواتی اعلام نکرده است و ما حتی اگر 6 ماهه سال 1401 را هم در نظر بگیریم تقریبا در حدود 30 تا 33 هزار میلیارد تومان مطالبه داریم.
وی گفت: معاون رئیس جمهور چندین بار بر اساس مکاتبات چندین باره ما دستور دادند به رئیس سازمان برنامه و بودجه و یا وزارت جها کشاورزی ولی متاسفانه تا این لحظه هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.
این عضو انجمن صنفی پتروشیمی نسبت به بورسی بودن این شرکت ها تاکید کرد و گفت: برخی از این شرکت ها بورسی هستند و سهامشان قابل توجه بخش زیادی از سهام های مردمی است و باید دولت به طور جدی برای حمایت از حداقل بازار سرمایه و ایجاد فضای اقتصادی در بازار و توسعه صنعت پتروشیمی به این موضوع توجه کند.  
به گفته کریمایی موضوع تهاتر با نفت و یا سوخت را هم پیشنهاد داده ایم اما متاسفانه عزمی برای پرداخت این مطالبه وجود ندارد.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :